شهردار شیراز گفت: عملکرد شورای اسلامی در شورای ششم شیراز باعث شد که بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز در یکسال با افزایش ۳۰۰ درصدی به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش یابد

افزایش ۳۰۰ درصدی بودجه شهرداری شیرازبه گزارش آینه فارس، محمدحسن اسدی در آیین شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی شهر شیراز، افزود: عملکرد شورای اسلامی در شورای ششم شیراز باعث شد که بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز طی یکسال با افزایش ۳۰۰ درصدی به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش یابد و این در حالیست که در هیچ کلان‌شهری شاهد سه برابر شدن ظرفیت بودجه شهرداری نبودیم که این خود از ظرفیت شوراها است.

وی به اجرای جشنواره جهش عمرانی در کلانشهر شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: پارسال ۱۲ مرحله از جشنواره جهش عمرانی در شهر شیراز اجرایی شد.

شهردار شیراز به راه‌اندازی و مسافرگیری خط ۲ مترو در شیراز بعنوان کلان‌شهر پیشرو در توسعه خدمات قطار شهری اشاره کرد و گفت: در حالی خط ۲ مترو شیراز در فاز یک بطول ۱۰ کیلومتر وارد چرخه مسافرگیری شده که خط یک مترو شیراز به طول ۲۵ کیلومتر روزانه ۱۲۰ هزار مسافر را جابجا می کند.

اسدی به ۱۵ اردیبهشت ماه روز شیراز و تدارک یک هفته برنامه های متنوع برای این ایام پرداخت و خاطرنشان کرد: شهر شیراز در سوم خرداد ماه میزبان دومین همایش ملی سرمایه‌گذاری است که از تمام سرمایه‌گذاران برای حضور در این همایش دعوت می شود.

وی با تأکید به ظرفیت بی نظیر شورای عالی استانها افزود: متاسفانه تا به امروز از این ظرفیت شایسته به نحو مطلوب استفاده نشده است.

فقدان مدیریت واحد یکپارچه شهری و مشخص نبودن شهرداری به‌عنوان یک نهاد دولتی یا غیر دولتی ۲ چالش شهرداری‌ها است که شهردار کلانشهر شیراز به آن اشاره و اظهار امیدواری کرد: این اجلاس و نشست‌های تخصصی می‌تواند نتایج خوبی برای شهر شیراز و کلان‌شهرها داشته باشد.

شهردار شیراز به گردشگر پذیر بودن کلانشهر شیراز اشاره کرد و گفت: حضور سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر و زائر در تعطیلات نوروز نشان دهنده این است که شیراز شهر گردشگر پذیر است.

نائب‌رئیس شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها اظهار امیدواری کرد که شصت‌وهفتمین مجمع به میزبان کلانشهر شیراز بتواند گام‌های مؤثری برای نزدیک‌ترشدن خدمات‌رسانی شوراها در مسیر تحقق آرمان نظام بردارد.

طاهری مردم‌سالاری دینی را مهمترین دستاورد نظام مردم‌سالاری جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: شوراها مهمترین نماد تشکیل نهادهای مردمی است که نزدیکترین نهاد به مردم که در سرنوشت انها نقش ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در شوراهای اسلامی شهر شیراز مردم نزدیک‌ترین اثرگذاری رای‌های خود را مشاهده می‌کنند که از این منظور شوراها با ارزش‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر افزایش اندیشه‌ورزی در نهاد شوراها تصریح کرد: ارکان اجرایی این موضوع را می‌توان در چهار مؤلفه خلاصه کرد؛ در ابتدا این نهاد بتواند چالش‌ها و مسائل را احساس و تحلیل کند، دوم اینکه راهکار برای رفع این چالش‌ها ارائه دهد و در گام‌های بعدی زمینه‌ای برای فرصت‌شناسی، فرصت‌سازی و تبیین نقش خود در تصمیم‌گیری‌ها ایفا کند.