تفاهمنامه‌ای با هدف همکاری در زمینه امور تربیتی و پرورشی بین نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان فارس، امضا و مبادله شد.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس گفت: این تفاهمنامه سرآغاز یک راه طولانی و پربرکت در راستای تربیت نسل جوان و نوجوان در سطح مدارس استان فارس است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت های ایجاد شده و بستر رسمی و قانونی موجود، بتوانیم در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام های عملی برداریم.

مشفقیان افزود: راهبری فرهنگی و برنامه ریزی جهت تربیت صحیح دینی نسل جوان یکی از وظایف ذاتی نمایندگان ولی فقیه در استان هاست و امیدواریم انعقاد چنین تفاهمنامه هایی، به بازنگری جدی و بروزرسانی شیوه های تربیتی و پرورشی با هدف ایجاد تحول فرهنگی و دینی در بین نسل جوان بینجامد.

او گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته، از اهمیت امور تربیتی و پرورشی در سطح مدارس کاسته شده و از طرفی، اجرای خاموش و بی سر و صدای برخی طرح‌ها مانند سند ۲۰۳۰ در برخی مناطق، زنگ خطر موج جدیدی از تهاجم فرهنگی علیه نسل جوان را به صدا درآورده است.

مشفقیان ادامه داد: بنابراین، نهاد نماینده، ولی فقیه در استان فارس دست یاری به سوی تمام سازمان ها، تشکل‌ها و ارگان‌هایی که امکان قانونی و ظرفیت لازم برای ورود جدی به عرصه‌های تربیتی و پرورشی با رویکرد اسلامی و ایرانی را داشته باشند دراز می‌کند و آماده همکاری‌های بیشتر مشکترک فرهنگی با دیگر تشکل‌ها و ارگان‌ها در چنین زمینه‌هایی است.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی استان فارس نیز گفت: مبنای کار و سیاست گذاری‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، مطابق آیات قرآن کریم، مقدم بودن تزکیه بر تعلیم است، اما همانگونه که اشاره شد، طی سالیان اخیر از اولویت و اهمیت بحث تربیت و پرورش متاسفانه کاسته شده و امروز خلاء جدی رویکرد‌های صحیح پرورشی در سطح مدارس این مساله به چشم می‌خورد.

رضا نجابت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به مسائل پرورشی در این دوره که آموزش‌ها مجازی شده است، افزود: حال در شرایط امروز و محدودیت‌های کرونایی و افزایش فعالیت در فضای مجازی باید مسئله پرورشی و امورات فرهنگی مدارس و دانش آموزان را مدنظر قرار داد.

نجابت گفت: بر همین مبنا تلاش کردیم تفاهم نامه‌ای منعقد کنیم و ان شاالله امروز آغاز یک راه طولانی و پر برکت باشد.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه بند‌های مختلفی دارد که یکی از بند‌های تفاهم نامه این است که بتوانیم از طلاب و روحانیون گرانقدری که در امور تربیتی و پرورشی متبحر بوده و ضمن داشتن شرایط لازم، دوره‌ها و آموزش‌های لازم را نیز دیده باشند، در سطح مدارس استفاده کنیم.

نجابت افزود: هدف نهایی را ایجاد شبکه گسترده از دانش آموزانی که در ارتباط با طلاب، بنیه دینی آن‌ها تقویت شده و مهارت‌های زندگی را فرا گرفته اند، دانست و گفت:، چون صرفا توجه و تاکید ما صرفا مباحث ایمانی و دینی نیست و طبق برنامه، بنا هست که دانش آموزان مهارت‌های زندگی و سایر اصول پرورشی را نیز آموزش ببینند.

او گفت: البته کار تربیتی امری است مستمر، ادامه دار و طولانی مدت که خروجی آن در کوتاه مدت دیده نمی‌شود و سختی کار همین است، چون چند سال طول می‌کشد تا اولین خروجی کار را ببینیم لذا امیدواریم با کمک‌ها و راهنمایی بزرگواران بتوانیم به خوبی از محضر روحانیت معظم در اتحادیه، مدارس و همکاری و هماهنگی با دانش آموزان استفاده کنیم.

انتهای پیام/