در هفته دولت ۸۳۷ طرح با ۳۶ هزار اشتغالزایی در فارس به بهره برداری می‌رسد

افتتاح ۸۳۷ طرح در هفته دولت در استان فارس
به گزارش آینه فارس،استاندار فارس در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته دولت ۸۳۷ طرح در استان فارس به بهره برداری می‌رسد که برای این طرح‌ها ۴۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۲۷ هزار میلیارد تومان از این مبلغ آورده بخش خصوصی است.
محمدهادی ایمانیه با بیان این که با بهره برداری از طرح‌های هفته دولت، ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند افزود: به دلیل نزدیک بودن سفر هیات دولت به فارس، این طرح‌ها در زمان این سفر افتتاح می‌شود.
وی گفت: تعداد طرح‌هایی که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد نسبت به پارسال ۶ برابر شده است.
استاندار فارس ادامه داد: شهر شیراز با ۱۲۶ طرح و اعتبار ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بیشترین سهم از نظر تعداد و کارخانه فولاد نی ریز با ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیشترین سهم از نظر مبلغ هزینه شده را دارند.
ایمانیه گفت: توسعه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد، تاسیسات شهری آباده، پالایش پترو سیمان فجر، باند دوم جاده جهرم- لار و ایستگاه مترو عادل آباد، از مهمترین طرح‌های مورد بهره برداری در هفته دولت است.
وی افزود: روند پرداخت تسهیلات بانکی و کمبود زیرساخت در استان فارس، از مهمترین مشکلات پیش روی سرمایه گذاری در استان است که تلاش می‌کنیم در کوتاه مدت برطرف شود.
استاندار فارس گفت: آزادراه شیراز- اصفهان و برج فناوری شیراز در سفر رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.
ایمانیه با اشاره به تلاش نیرو‌های امنیتی در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ گفت: به زودی این حرم با دورین‌های مداربسته قوی و دستگاه‌های تشخیص چهره و بازرسی مجهز و برای نیرو‌های امنیتی مانور‌های ویژه برگزار می‌شود.
وی گفت: امنیت حرم سید علاءالدین حسین (ع) نیز به سپاه واگذار شده است.
استاندار فارس درباره ساماندهی ابتاع بیگانه در استان گفت: با موافقت وزیر کشور، طرح ساماندهی اتباع بیگانه و صدور کارت شناسایی هوشمند در کشور پیشرو خواهد بود و به زودی همه ابتاع شناسایی می‌شوند.
ایمانیه افزود: با اجرای طرح ساماندهی، هر فرد باید مشخصات ابتاع بیگانه‌ای را که برای کار در کارخانه، باغ، ساختمان، منزل و دیگر موارد به خدمت می‌گیرد، به اداره اطلاعات اطلاع دهد و در غیر این صورت، محل فعالیت تبعه بیگانه پلمب می‌شود.
استاندار فارس با انتقاد از فعالیت برخی مدیران استانی گفت: به زودی ۵ مدیر که در شان استان فارس تلاش نکرده اند برکنار خواهند شد