اداره تصفیه امور ورشکستگی فارس در شیراز افتتاح شد

به گزارش آینه فارس؛ به گفته‌ی رئیس کل دادگستری فارس با افتتاح این اداره از این پس رسیدگی اختصاصی به پرونده‌های ورشکستگی استان در این مرجع قضایی انجام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: با توجه به اینکه اداره‌ی تصفیه امور ورشکستگی، اداره‌ای حمایتی و جزو تخصصی‌ترین ادارات قوه قضائیه است بامجموعه اقدامات قضایی، اداری، مالی، اجرایی، اقتصادی و رسیدگی به پرونده‌های ورشکستگی می‌تواند از بسیاری تخلفات در جریان رسیدگی جلوگیری کند.

وی گفت: دراین اداره علاوه بر شرکت‌هایی که با مشکلات مالی روبرو شده اند و ورشکستگی آنها تایید شده، امور مربوط به اشخاص حقیقی ورشکسته و تصفیه‌ی شرکت‌های منحل شده سهامی هم انجام میشود.

مدیرکل اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه هم درمراسم افتتاح این اداره گفت: این مرجع قضایی بااستفاده از اختیارات قانونی در زمینه‌ی صدور مجوز ادامه فعالیت‌های تجاری فرد یا شرکت ورشکسته می‌تواند نقش موثری در حمایت از اقتصاد فارس ایفا کند.

نوابی افزود:با راه اندازی اداره‌ی تصفیه امور ورشکستگی از این پس هرحکمی که از سوی محاکم قضایی مبنی بر ورشکستگی صادر می‌شود به این اداره ارسال واداره تصفیه امور ورشکستگی پس از دریافت این رای در راستای شناسایی اموال و شناسایی میزان بستانکاری و بدهکاری شرکت‌ها اقدام می‌کندتا بتواند روند رسیدگی به امر سرمایه ورشکسته را شروع کند.