نماینده شورای عالی قرآن در استان فارس از اعلام فراخوان قاریان، مرتلان و حافظان قرآن استان برای شرکت در مراسم جزءخوانی قرآن کریم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

محمدمهدی روحانی، نماینده شورای عالی قرآن در استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از اعلام فراخوان قاریان، مرتلان و حافظان قرآن استان برای شرکت در مراسم جزءخوانی قرآن کریم خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱، برنامه تلاوت ترتیل است که محافل آن به صورت زنده از طریق صدا و سیما استان و شبکه‌های ملی مثل شبکه چهار پخش خواهد شد.

وی افزود: قاریان، مرتلان و حافظان قرآنی که متقاضی هستند تا برای قرائت در این محافل حضور پیدا کنند، لازم است یک نمونه از قرائت ترتیل خود به همراه رزومه حداکثر تا تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۰ به شماره تلفن ۰۹۳۷۶۵۷۳۱۳۴ از طریق پیام‌رسان واتس‌آپ ارسال کنند.

روحانی ادامه داد: نمونه تلاوت ترتیل باید ازآیه ۵۱ سوره احزاب تا آخر سوره سبأ یا سوره نور آیات یک تا آخر یا از ابتدای سوره ص تا آیه ۴۰ سوره زمر یا سوره جاثیه و احقاف باشد.

این قاری برجسته استان فارس با بیان اینکه محدودیت سنی حداقل ۲۴ سال است، افزود: افرادی که شرایط فنی مطابق با ضوابط و آئین‌نامه‌های ویژه ترتیل و رزومه قرآنی مسابقه‌ای و رتبه‌های برتر در سطوح استانی و ملی داشته باشند و از لحاظ ویژگی‌های تلاوت ترتیل در حوزه تجوید، صوت، لحن، وقف و ابتدا در سطوح بسیار خوب باشند، می‌توانند نمونه تلاوت ترتیل خود را به شماره ذکر شده ارسال کنند.

نماینده شورای عالی قرآن در استان فارس یادآور شد: فایل‌های ضبط شده پس از ارزیابی اولیه توسط نماینده شورای عالی قرآن به معاونت نظارت شورای عالی در تهران ارسال خواهد شد و نتایج پس از ارزیابی اعلام می‌شود.

انتهای پیام