مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس جزئیات نحوه تهیه بلیت اتوبوس برای زوار اربعین از شیراز به مرز شلمچه و نحوه شکایت افراد را اعلام کرد.

علیرضا راستیار در گفتگو با خبرنگا ما با اشاره به ظرفیت های ناوگان حمل و نقل جاده ای برای اربعین گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده با تشکل های  صنفی و مسافری جا به جایی زائرین برای اربعین در سریع ترین زمان و بدون دغدغه انجام خواهد گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس نرخ بلیت برای زائرین از شیراز تا مرز شلمچه را ۳۲۰ هزار تومان ذکر کرد و افزود: اتوبوس هایی که در نظر گرفته شده وی ای پی هستند و فعلا نگرانی در خصوص تامین ناوگان نداریم.

راستیار به فروش اینترنتی بلیت  اشاره کرد و گفت: فروش بلیت بر اساس نرخ اعلامی سازمان راهداری در سطح استان به صورت مجازی و اینترنتی است که افراد می توانند تا ۱۴ شهریور ماه با مراجعه به سایت SAFAR724.IR   مستقیما نسبت به تهیه بلیت اقدام  و اگر ظرفیت در سامانه صفر بود نیز به پایانه کاراندیش سالن شماره ۴ مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: دراین رابطه به منظور جلوگیری از سو استفاده و مدیریت قیمت بعد از ۱۴ شهریور ماه هر ۴۸ ساعت سایت خرید بلیت باز می شود و افراد می توانند بلیت تهیه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در خصوص شکایت و نظارت در این زمینه نیز گفت: جهت سهولت در جا به جایی و کنترل و نظارت و پایش در نرخ بلیت ها و شرایط مساعد جهت جا به جایی  نمایندگان مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای و انجمن صنفی مسافری در پایانه شهر شیراز امیرکبیر و کاراندیش مسقر هستند که افراد با مراجعه به بازرسان ما می توانند شکایت خود را ثبت کنند و یا اینکه تلفن گویای ۱۴۱ به صورت شبانه روزی می توانند شکایت خود را ثبت کنند و به قید فوریت رصد و کنترل می کنیم.

وی با بیان اینکه ایمن سازی کلیدر اربعین توسط همکاران در حوزه راهداری برای محورهای منتهی به خوزستان در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد:شهرستان هایی که در مسیر کلیدر هستند یکی افرادی که از نیریز وارد می شوند و زواری که از هند و پاکستان و همچنین کلیدر اصلی که مشترک می شود بین استان ها و شهرستان های دیگر محور شیراز قائمیه نوراباد رستم و انتهای حوزه که وارد استان کهگیلویه و بعد به سمت خوزستان و مرز حرکت می کند کاملا در حال بررسی و مدیریت هستند.

وی افزود: در این راستا موکب در طول مسیر برای خدمات رسانی برای زائرین مخصوصا در رستم و نوراباد و راهدار خانه ها در طول مسیر پیش بینی شده است.

راستیار مرز خروجی که برای فارس در نظر گرفته شده است را مرز شلمچه ذکر کرد و افزود: تلاش برای تامین صد در صدی ظرفیت ناوگان با همکاری شرکت های مسافری است و همکاران راهداری به دلیل مدیریت تامین  ناوگان در پایانه مرزی شلمچه نیز مستقر هستند تا تامین ناوگان به نحو شایسته انجام دهند.

این مقام مسئول در رابطه با اتوبوس دربستی به مرز شلمچه نیز گفت:دربستی نداریم ولی هیات ها  وکاروان هایی هستند که به صورت گروهی قصد سفر دارند باید به سازمان تبلیغات یا حج و زیارت مراجعه و با معرفی نامه از یکی از این دو سازمان و لیست اسامی به همراه کد ملی به پایانه ها مراجعه که بلیت برای هر نفر صادر می شود و یک اتوبوس در اختیار قرار می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه چشم پوشی برای تخلفات در این زمینه نداریم و به جد برخورد می کنیم افزود:کمیسیون فوق العاده رسیدگی به تخلفات در خود محل پایانه برگزار می کنیم و امروزنیز یک شرکت را به علت تخلف در قیمت غیرفعال کردیم .

راستیار اظهار داشت:زائران اربعین به تبلیغات و خبرها در فضای غیررسمی و مجازی مبنی بر ارائه بلیت به‌صورت پیش‌فروش یا سرویس‌های دربستی که با هدف کلاهبرداری از زائران و کسب منافع غیرقانونی صورت می‌پذیرد توجه نکنند و خبرها را از مبادی و مراجع رسمی و معتبر پیگیری کنند.

وی در پایان گفت:سرویس ناوگان برای مراکز مهم از جمله تهران ،اصفهان و مشهد برقرار است .