واحد‌های اقامتی و تاسیسات گردشگری استان فارس می‌توانند حداکثر تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا بهرمند شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اعلام جزئیات طرح افزایش تسهیلات کرونایی مشاغل آسیب دیده از کرونا، گفت: واحد‌های اقامتی و تاسیسات گردشگری استان فارس می‌توانند حداکثر تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا بهرمند شوند.

سهراب مختاری افزود: باتوجه به مشکلاتی که در حوزه گردشگری با افزایش نرخ و سهمیه بندی بنزین از آبانماه ۹۸ و در پی آن شیوع کرونا بوجود آمد، عملا بیشترین ضربه در سطح این استان به حوزه گردشگری وارد آمد.

او اضافه کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا به موجب درخواست‌های زیاد خصوصا از استان فارس، با هدف کمک به واحد‌ها و تاسیسات گردشگری، مقرر شده میزان تسهیلات حمایتی دولت به این واحد‌ها افزایش یابد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان کرد: متقاضیان حوزه گردشگری اگر در سامانه موسوم به جانا به آدرس myst.mcth.ir و یا سامانه تا به آدرس ta.mcth.ir ثبت نام کرده اند اطلاعات آن‌ها در اختیار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس قرار خواهد گرفت و متقاضیانی که در این سامانه ثبت نام نکرده اند نیز باید سریعا اقدام به انجام این کار کنند.

او اظهار داشت: مهلت ثبت نام فعالین حوزه گردشگری در این سامانه‌ها برای بهرمندی از تسهیلات کرونا تا پایان آذرماه ۹۹ تعیین شده است.

مختاری تاکید کرد: مبلغ جدید تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا مرتبط با حوزه گردشگری بین ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد است.

او تصریح کرد: تسهیلات پیش بینی شده برای راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، شرکت‌های حمل و نقل گردشگری ۸۰ میلیون تومان، موسسات آموزشی گردشگری ۶۰ میلیون تومان، ارزیابان و عوامل تطبیق ۱۶ میلیون تومان، شرکت‌های عامل تطبیق ۵۰ میلیون تومان، اقامت گاه‌های بوم گردی و گردشگری سنتی هم براساس تعداد اتاق و درجه واحد بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، هتل‌ها براساس ستاره و تعداد اتاق بین ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، مهمانپذیر و هتل آپارتمان نیز براساس درجه و تعداد اتاق نیز از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان و سفره خانه‌های سنتی و واحد‌های پذیرایی بین راهی نیز براساس نوع درجه بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: واحد‌های گردشگری که قبلا از تسهیلات کرونا استفاده کرده اند می‌توانند مجددا در سامانه‌های ذکر شده ثبت نام و مابه تفاوت تسهیلات از طریق نظام بانکی به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

او در پایان تاکید کرد: سامانه ذکر شده می‌تواند میزان تسهیلات متناسب با نوع فعالیت را محاسبه کند، اما اگر متقاضی خواهان مبالغ کمتری باشد این امکان نیز پیش بینی شده است.

انتهای پیام/