معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: ۱۳ گروه موسیقی محلی مقامی، پاپ، کلاسیک و سنتی در جشنواره موسیقی فجر فارس حضور دارند.

سید رسول موسوی‌نژادیان، با بیان اینکه میزبانی شیراز از جشنواره‌های هنری فجر برای شیراز شور و نشاط را به همراه آورده، افزود: پس از برپایی جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، مشنواره تجسم هنر و جشنواره فیلم فحر، از سه‌شنبه ۱۳ گروه در قالب جشنواره هجدهمین موسیقی فجردر شیراز به اجرا می‌پردازند.

وی عنوان کرد: این گروه‌ها از ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه در ۱۶ نوبت در تالار حافظ و مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز اجرای برنامه دارند.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: گروه‌های قشقایی مرودشت به سرپرستی محمدحسین زارع، آوای شیراز به سرپرستی وحید رئیسی و قشقایی درنا به سرپرستی محمد جاویدی پور از گروه‌های محلی مقامی جشنواره موسیقی فجر فارس هستند.

وی افزود: گروه‌های شیراز دژاوو به سرپرستی هومن پوراسماعیل، کرفیلارمونیک شیراز به سرپرستی احسان سالاری، کوارتت مهرآوا به سرپرستی مسعود پیرانی و تک نوازی فلوت از آرتاشس گریگوریان از گروه‌هایی هستند که به اجرای موسیقی کلاسیک می‌پردازند.

موسوی‌نژادیان اضافه کرد: گروه‌های روچن به سرپرستی مجتبی قلی‌پور و میم به سرپرستی مصیب میردادی از گروه‌های موسیقی سنتی و گروه‌های فروغ و احسان وزیری به سرپرستی احسان وزیری، کهتر به سرپرستی آریا کهتر و حام به سرپرستی حامد فقیهی از گروه‌های پاپ حاضر در جشنواره فجر فارس هستند.

اعلام جدول جشنواره موسیقی فجر فارس؛ ۱۳ گروه سازهای خود را کوک کردند

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده گروه قشقایی درنا در چهار نوبت در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز به اجرای برنامه می‌پردازد و تالار حافظ میزبان دیگر گروه‌های موسیقی خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای هنرمندان فارسی در بخش‌های مخنلف موسیقی، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره موسیقی فجر فارس تلاش شده تا با استفاده از گروه‌های موسیقی استانی، فرصتی برای شکوفایی بیشتر آنها فراهم شود.

موسوی‌نژادیان یادآور شد: علاقه مندان می توانند از طریق سایت «شیراز تیکت» برای تهیه کارت ورود هماهنگی کنند.