شهرداری به علت خدمات متعدد شهری و نیز با داشتن مدیریت یکپارچه شهری برای رسیدن به شهر هوشمند پیشگام است.

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آینه فارس، سعید حیدری رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در نخستین نشست همکاری مشترک شرکت برج الکترونیک شیراز، مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران و فاوا شهرداری شیراز با موضوع پروژه‌های هوشمند شهر، دیتا سنتر، حمل و نقل، شهرداری الکترونیک اظهار داشت: شهرداری به علت خدمات متعدد شهری و نیز با داشتن مدیریت یکپارچه شهری برای رسیدن به شهر هوشمند پیشگام است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز تصریح کرد: بازبودن درب شهرداری بر روی شرکت‌های دانش بنیان، اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه و نیز صاحب نظران از جمله اهداف و استراتژی رسیدن به شهر هوشمند است.

حیدری با تاکید بر اینکه در مورد طراحی مفهومی و نیز تعریف بسته سرمایه‌گذاری برای رسیدن به شهر هوشمند، با صراحت اذعان داشت که نمی توان موفق بود، گفت: الگوی موفق یک شهر با فرهنگ متفاوت شهروندی برای شهر شیراز را نمی توان پیاده و اجرا کنیم.

ماریا سعیدی منش مدیرعامل برج الکترونیک شیراز نیز با اشاره به اهداف برج الکترونیک گفت: هدف اصلی که در اساس نامه این برج الکترونیک آمده است می توان به صادرات و واردات کلیه قطعات و کالاهای مجاز ودانش فنی- وارادات و صادرات کالاهای انفورماتیک، ارائه خدمات فنی و مهندسی اعم از سخت افزاری و مشاوره در کلیه زمینه های مرتبط با فناوری و احداث انواع برج های الکترونیک و ساختمان های پیشرفته و چاپ و نشریه و برگزاری دوره های آموزشی، سمینارها و‌ آزمونهای خصوصی و مجازی و همکاری با موسسات آموزشی دیگر با رعایت قوانین و مقررات کشور اشاره کرد.

مدیرعامل برج الکترونیک شیراز با اشاره به افق و چشم انداز پیش رو اذعان داشت: تبدیل شدن هاب فن آوری های نوین حوزه ict در شیراز، حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری های نوین، حمایت و هم افزایی با سرمایه گذاران داخلی و بین المللی، پیشگام و ایفای نقش فعال در حوزه توسعه شهر هوشمند شیراز از جمله افق و چشم‌انداز پیش رو برج الکترونیک شیراز است.

حامد مودب شعار مدیر توسعه کسب و کار مرکز گسترش فن آوری اطلاعات گفت: مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) به عنوان تنها شرکت دولتی تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، یکی از شرکت های پیشرو در حوزه فناوری های نوین از جمله شهر هوشمند است که به واسطه تجارب و پروژه های متعدد خود در سطح ملی، آماده ارائه خدمات مشاوره، پیاده سازی و اجرایی در راستای توسعه شهر هوشمند شیراز است.
وی با اشاره به قابلیت های موجود در شرکت برج الکترونیک شیراز به عنوان یکی از شرکت های تابعه مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا)، به ضرورت همکاری و جلب ایجاد مشارکت بازیگران و ذینعفان در شهر هوشمند اشاره کرد پ افزود: تحلیل وضع موجود و استخراج اولویت های شهر شیراز و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان یکی از شاخص های کلیدی موفقیت در اجرای طرح توسعه شهر هوشمند شیراز است که این مهم از طریق تدوین بسته های سرمایه گذاری به عنوان یکی از گام های مهم در مسیر حرکت به سوی شهر هوشمند قلمداد می شود و این مرکز آماده ارائه خدمات تخصصی و مشاوره ای در این زمینه خواهد بود.

ارائه خدمات در قالب پکیج اقتصادی و سرمایه گذاری

مشاور شرکت برج الکترونیک شیراز درادامه این نشست گفت: ارائه خدمات در برج الکترونیک در قالب یک پکیچ به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی ارائه می‌شود.

مرتضی جعفرزاده افزود: تغییر مدیریتی در دولت رئیس جمهور به ویژه در این برج با ارائه برنامه از تمامی ظرفیت‌ها حقیقی، حقوقی و شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سازکار برج الکترونیک و زیر ساخت اصلی آن ایجاد بستر« آی تی» وفناوری هوشمند در ارائه خدمات فنی و مهندسی است.

مشاور شرکت برج الکترونیک شیراز تصریح کرد: تسویه دوره‌های آموزشی، فعالیت صادرات، واردات کالا، استفاده از فناوری نوین اطلاع رسانی از دیگر خدماتی که در این شرکت انجام می‌شود.