با تلاش هفت ایستگاه آتش نشانی ، آتش سوزی گسترده انبار لوازم خرازی در خیابان تیموری شیراز مهار شد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ،روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد»: امروز ۲ دی ماه ساعت ۹:۵۰ دقیقه، طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر از حریق گسترده‌ای در انبار لوازم خرازی واقع در خیابان تیموری داده شد.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: ۳۰ آتش نشان از هفت ایستگاه در قالب تیم‌های عملیاتی متشکل از خودروی‌های اطفاء حریق، امداد و نجات و تانکر‌های آبرسان در کوتاهترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شدند و سریعا عملیات اطفاء را آغاز نمودند.
محمد هادی قانع افزود: محل حادثه یک ساختمان قدیمی دو طبقه بود که در منطقه‌ای مسکونی و در مجاورت انبار‌های کالا به نگهداری لوازم خرازی اختصاص یافته بود.
در زمان حضور نیرو‌ها در محل حادثه، مشاهده شد که به دلیل حجم بالای مواد قابل اشتعال و همچنین سرایت شعله‌های آتش به قسمت‌های مختلف، این ساختمان کاملا شعله‌ور شده است. خوشبختانه کسی در داخل ساختمان نبود، اما شدت حرارت و شعله‌های آتش به حدی بود که عملیات نفوذ و خاموش کردن آتش را با مشکلاتی مواجه کرده بود.
این مقام مسئول با اشاره به عدم دسترسی آتش نشان به کانون حریق عنوان کرد: آتش نشانان با اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی خوب موفق شدند هم زمان با تخلیه دود و آبرسانی از طریق پنجره‌ها و بازشو‌های ساختمان، شعله‌های آتش را تحت کنترل خود دربیاورند و از گسترش آتش به منازل اطراف جلوگیری به عمل آورند.
رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت:اطفاء و لکه گیری این حریق سنگین که تمام انبار را فراگرفته بود مدت ۲ ساعت به طول انجامید.
قانع گفت: با توجه به وجود مقدار قابل توجهی الکل در طبقه همکف این ساختمان اطفای به موقع این آتش سوزی از حادثه‌ای جدی جلوگیری کرد.
وی به همشهریان عزیز توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی و همزمان با دور شدن از محل حادثه مراتب را سریعا از طریق تماس با تلفن ۱۲۵ به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز اطلاع دهید.
اطلاع رسانی آنی سهم بسزائی در کاهش خسارات حوادث در بردارد. عملیات لکه گیری آتش نشانان همچنان در این محل ادامه دارد و علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است