شهردار شیراز گفت: یکی از دغدغه های سرمایه گذاران همواره طی کردن مراحل قانون اخذ مجوز و ریسک هایی که فرایند سرمایه گذاری بر سر راه آن وجود دارد، است.

سید احسان اصنافی شهردار شیراز  در اختتامیه همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در شهر شیراز گفت: یکی از دستاوردهای مراسم افتتاحیه امضاء میثاق نامه حمایت از سرمایه گذاری توسط نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس ، رییس کل دادگستری فارس، رییس سازمان بازرسی استان، فرماندار شهرستان شیراز، مسولان استانی و رئیس شورا در این حوزه بود که بصورت عملی نیز قرائت شد.

او گفت: این میثاق نامه بعنوان سند حمایت از سرمایه گذاری در شهر شیراز با محوریت مدیریت شهرداری و شورا خواهد بود.

اصنافی همچنین به تشریح پنل های تخصصی این همایش پرداخت و گفت: در پنل تخصصی پنجره واحد سرمایه گذاری و نقش حکمرانی شهرها در حوزه سرمایه گذاری مباحثی مطرح و مقالاتی ارائه شد.

شهردار شیراز گفت: استقرار نظام تشویق و تنبیه و تکریم ، تسهیل و تسریع در رسیدگی به مراحل قانونی سرمایه گذاری ازجمله مباحث مطرح شده در این پنل های تخصصی بود.

اصنافی گفت: یکی از دغدغه های سرمایه گذاران همواره طی کردن مراحل قانون اخذ مجوز و ریسک هایی که فرایند سرمایه گذاری بر سر راه آن وجود دارد، است.

این مقام مسئول با اینکه در این همایش بصورت مشخص شکل گیری پنجره واحد در سازمان سرمایه گذاری و خدمات مورد نیاز در حوزه شهرسازی و مالی از طریق این پنجره واحد مورد تأکید قرار گرفت، گفت: با ریل گذاری مطلوب نتیجه خوبی را در این حوزه خواهیم داشت ‌و امید است با بسته سرمایه گذاری شفاف و روشن مسیر را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم.

به گفته این مدیر ارشد شهری با ایجاد پنجره واحد ،سرمایه گذار برای دریافت مجوز بی نیاز از مراجعه به دستگاه های خدمات رسان و شهرداری خواهد بود

اصنافی همچنین از تعداد ۷۰ بسته سرمایه گذاری با طی کردن مراحل قانونی و در مرحله صدور مجوز و پروانه که در دستور کار می باشد، خبر داد.

شایان ذکر است انعقاد تفاهم نامه با شرکت های مختلف و تأمین سرمایه در حوزه گردشگری دستاورد دیگری بود که اصنافی به آن اشاره و گفت: با انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری در این حوزه طی چند ماه آینده آثار این همایش، نمود عملیاتی خود را نشان خواهد داد.