اسکندری گفت: اجرای طرح تقاطع غیر همسطح نواب صفوی در شریان مهم کمربندی جنوبی شیراز که چند سالی در بلاتکلیفی و تغییر طرح اجرایی نشده بود با بازنگری در این دوره در کمیسیون عمران مصوب گردید. اکنون احداث این تقاطع می تواند بخشی از تصادفات را کاهش دهد و جز پروژه های ستاره دار است با وجود داشتن مجوز شورای ترافیک وعده آغاز عملیات عمرانی در اردیبهشت ماه خبری از آن نیست (شاید هم مانند پروژه جام جام کلنگ زنی و خبرش منتشر می شود که امیدوارم اینگونه باشد)

آینه فارس: علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور امروز خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت:

با سلام خدمت شما شهروندان شریف ، اعضاء شورا و اصحاب محترم رسانه

شهر با شناسایی نیازها و از همه مهمتر پاسخگویی به آنها می تواند مسیر پیشرفت همه جانبه را در پییش بگیرد و رضایت شهروندان را کسب نماید . مسیری که طبق وظایف ذاتی شورا تحت عنوان مسیرریل گذاری شده برای شهرداری تعریف می شود اما الزام مدیریت شهری حرکت پر شتاب بدن وقفه و عذر و بهانه در این مسیر است موردی که تاکنون در اجرا و تکمیل پروژه ها نیمه تمام از شهردار انتظار می رفت که به آن توجه نماید ناگفته نماند طبق اطلاع از طریق سایت های اطلاع رسانی شهرداری متوجه شدم که شهردار شیراز در اواخر هفته گذشته اجرای پروژه تقاطع جام جم را در تعطیلات رسمی شورا و بدون اطلاع رسانی قبلی ! شروع می کند تا نشان دهد انتظار و توقع از شهرداری برای اجرای پروژه های عمرانی و تکمیل پروژه های نیمه تمام یک توقع زیاد نیست. بلکه کافی است شهرداری همت نماید تا بتوان در همان روز ماشین آلات را در مسیر پروژه آماده کار دید. همتی که لااقل در تکمیل پروژه نیمه تمام مدافعان سلامت با وجود اعلام پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی رخ نداد تا با بوجود تکلیف بر افتتاح آن در اردیبهشت ماه به تیرماه موکل می شود.
اما ساماندهی ترافیک در شهر شیراز همواره بعنوان یکی از اولویت های برنامه ریزی توسعه ای در این کلان شهر بوده است. تکمیل رینگ های ترافیکی و ساخت تقاطعات مورد نیاز براساس طرح های کلان ترافیکی بعنوان رویکرد اصلی در کمیسیون عمران براساس همین برنامه ریزی دنبال می شود.
رویکردی که با توجه به اهمیت ایمنی در تردد، زیرساخت های برای بهبود آسفالت معابر، پرهیز از سرریز شدن ترافیک در محدوده مرکزی کلان شهر شیراز (با توجه به اینکه قطب گردشگری و سلامت است) ضرورت اجرای پروژه های عمرانی و زیر ساختی را گوشزد می کند.

در کمیسیون عمران در دل ۶۰ مصوبه و تصمیم طی ۹ ماه عملکرد، تکمیل بزرگراه شهید سلیمانی، اجرای تقاطع جام جم، تکمیل تقاطع مدافعان سلامت، اجرای تقاطع نواب صفوی، تعریف مسیرهای دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) و زیر گذر خیابان حضرتی و بزرگراه سردار شهید استوار به عنوان تکالیف شهرداری دنبال می گردد .در ادامه به ضرورت هرکدام از این پروژه و وضعیت آن می پردازم تا دلیل تاکید بر اجرای آنها مجدد به شهرداری عنوان گردد تا در گزارش شهردار بطور مشخص درباره آینده آنها پاسخ داده شود.
بزرگراره شهید استوار که رینگ پیرامونی شرق شیراز را حدفاصل بزرگراه خلیج فارس و بلوار رسول اعظم(ص) با عبور از بلوار ولایت، بلوار اتحاد، بلوار تخت جمشید و پل رودخانه ای تکمیل می کند. اهمیت این بلوار به کاهش بار ترافیکی میدان ا… ، میدان شهید شیرودی، بلوار فرصت شیرازی است. پروژه ای که با این اهمیت در مسیر تملک معطل مانده است و نیازمند رفع این معضل همیشگی در مسیر پروژه های شهری است تا با بهره برداری و تکمیل این رینگ ترافیکی در شهر شیراز از ساخت تقاطع برای رفع ترافیک جلوگیری نمایم.
آسفالت به عنوان خواسته اصلی مردم این کلان شهر برای زیر ساخت ایمن در ترددها است خواسته ای که در دیدارهای مردمی شهردار در مساجد بارها مطرح و قول پیگیری داده می شود . هر چند که سال گذشته با طرح کمیسیون اجرای آسفالت معابر خاکی در سطح مناطق یازده گانه با ۲۰۰ هزار متر مربع تنها در ماه بهمن و اسفند صورت گرفت. اقدامی بعنوان یک شروع برای رفع محرومیت از معابر خاکی که اکنون در مرحله مبهم قیر نیست! باقی مانده است.
بطوری که برخی از صحبت ها از سازمان های متبوع حاکی از آن است که هیچ برنامه ای جهت تامین قیر نیست. از سوی دیگر اعلام می گردد تا پایان اردیبهشت لکه گیری و روکش آسفالت معابر خاکی انجام می شود.
اجرای طرح تقاطع غیر همسطح نواب صفوی در شریان مهم کمربندی جنوبی شیراز که چند سالی در بلاتکلیفی و تغییر طرح اجرایی نشده بود با بازنگری در این دوره در کمیسیون عمران مصوب گردید. اکنون احداث این تقاطع می تواند بخشی از تصادفات را کاهش دهد و جز پروژه های ستاره دار است با وجود داشتن مجوز شورای ترافیک وعده آغاز عملیات عمرانی در اردیبهشت ماه خبری از آن نیست (شاید هم مانند پروژه جام جام کلنگ زنی و خبرش منتشر می شود که امیدوارم اینگونه باشد)
دیگر پروژه ستاره دار تعریض محور گویم است با اهمیت عدم ایجاد گره ترافیکی و قرار گرفتن در مسیر رسیدن آزاد راه شیراز_اصفهان به کلان شهر شیراز در دستور کار شهرداری بود که با بازنگری طرح توسعه کمیسیون عمران بخش قابل توجهی از تملک ها کاهش یافت و عملاًً مسیر برای اجرای این پروژه بسیار آسانتر گشته است و تنها عزم جدی شهرداری را می خواهد.
اما در خصوص بزرگراه شهید سلیمانی که آقای شهردار از فعال بودن در هشت جبهه صحبت کردید اکنون برخی اخبار از عدم تزریق نقدینگی و غیر فعال شدن این بخش ها است علت چیست!