مدیرکل اوقاف و امورخیریه فارس گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان هفته اول فروردین، بالغ بر ۱۷۳ هزار زائر نوروزی در اماکن و بقاع متبرکه تحت مدیریت این اداره در استان اسکان داده شده‌اند.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، تعداد زائران بقاع متبرکه استان فارس تا پایان هفته اول فروردین امسال را بالغ بر ۴۶۱ هزار نفر اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه فارس ضمن یادآوری اینکه بیشترین تعداد بقاع متبرکه کشور در فارس واقع شده است، گفت: این موضوع یک ظرفیت مهم برای جذب زائران و مسافران به ویژه در ایام نوروز به شمار می‌رود.

موسوی با اشاره به اینکه هرسال نوروز طرح آرامش بهاری اجرایی می‌شود، گفت: با توجه به همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان، امسال طرح ضیافت الهی را هم در ایام نوروز اجرایی کرده‌ایم.

موسوی با اشاره به اسکان حدود ۱۷۳ هزار زائر در زائرسرا‌ها و اماکن و بقاع متبرکه در فارس، گفت: بیشترین تعداد زائران نوروزی و اسکان آنان مربوط به امامزاده آقام شهید (ع) شهرستان فراشبند و حرم سیدعلاءالدین حسین (ع) شیراز بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین گفت: یکی از مهمترین جذابیت‌های تاریخی فرهنگی این استان، مساجد است، امسال هم شاهد استقبال خوب مسافران نوروزی از مساجد بوده‌ایم.

موسوی گفت: تا پایان هفته اول فروردین، ۱۱ هزار و ۵۲۹ نفر از مسجد تاریخی وکیل، ۱۸ هزار نفر از مسجد تاریخی نصیرالملک و ۶۰۰ نفر از مسجد جامع نی‌ریز بازدید کرده‌اند.