یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۷۹ نفرروز از ابتدای تعطیلات نوروز، در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش فارس پذیرش و اسکان داده شدند

به گزارش آینه فارس ،مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: باپایان یافتن کار اسکان درمدارس استان، ۶۵۳ هزار وهشتصد وچهل و نه نفر درقالب ۱۵۵ هزار و چهارصدو هفتاد و هفت خانواده و در مجموع ۱میلیون و نهصد وهشت هزار و ۳۷۹ نفرروز در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش فارس پذیرش و اسکان داده شدند.
محمد خلیل عسکری در جلسه ستاد استانی آغاز آموزش حضوری مدارس بااشاره به مطلب فوق افزود: در نوروز سال ۱۳۹۸ که آخرین سال اسکان در مدارس قبل از شیوع کرونا بود تاصبح روز ١٢فروردین، ۱میلیون و هفتصد و بیست و شش هزار و۴۲۵ نفرروز در مدارس استان پذیرش شدند که امسال این عدد به ۱میلیون و نهصد وهشت هزار و ۳۷۹ نفرروز رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: میزان اسکان در مدارس فارس نسبت به مدت مشابه در نوروز سال ٩٨حدود ۱۰درصد افزایش داشته است.
رییس ستاد اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: باتوجه به اینکه امسال قرار است آموزش حضوری از روز ۱۴ فروردین اغاز شود و لازم بود مدارس سریعتر در اختیار کار آموزش قرار گیرد مجبور شدیم یک روز زودتر کار اسکان را خاتمه دهیم و اگر کار اسکان ادامه داشت قطعا این امار افزایش پیدا می‌کرد.
عسکری گفت: امسال۶۸ پایگاه پذیرش در سطح استان و ۶پایگاه نیز در سطح شهر شیراز کار پذیرش مهمانان نوروزی در مدارس را انجام دادند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: یک هزار و ۱۳۰ مدرسه در استان و بیش از ۶۰۰ مدرسه در سطح شیراز برای اسکان در وضعیت عادی اماده شده بود که با استقبالی که از سفر به استان و شهر شیراز انجام شد این امار افزایش قابل توجهی پیدا کرد.
عسکری گفت: ۴۶ معلم سرا و باشگاه فرهنگیان با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر و ۱۲ خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت پذیرش ۲۲۰ نفر نیز در اختیار ستاد اسکان آموزش و پرورش در سطح استان قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: ۱۵۶ فضای ورزشی سرپوشیده‌ی داخل و خارج از مدرسه نیز اماده شده بود که درصورت بروز وضعیت اضطرار در اختیار ستاد اسکان آموزش و پرورش قرار می‌گرفت.
عسکری گفت: آموزش و پرورش فارس در نوروز ۱۴۰۱مقدمات اسکان بیش از ۶۴ هزار نفر را در وضعیت عادی در شبانه روز فراهم کرد، اما در ادامه با افزایش سفر‌ها به استان و تقاضای استفاده از مدارس برای اسکان خصوصا درروزهای۴ تا ۶ فروردین این ظرفیت افزایش قابل توجهی یافت.
رییس ستاد اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: این حجم از تقاضا‌ها باعث شد با هماهنگی با وزارت اموزش و پرورش و استانداری فارس، مجوز نصب چادر در نمازخانه‌ها و راهرو‌های مدارس نیز صادر شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مسوولین اسکان در استان فارس موظف بودند همه مسافران مراجعه کننده به ستاد‌های پذیرش مهمانان نوروزی اموزش و پرورش را در مدارس اسکان دهند.
عسکری گفت: درمجموع بیش از ۲ هزار و چهارصدو بیست نفر عوامل مدیریتی و اجرایی و نظارتی در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش در سطح استان مشغول به فعالیت بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:بیشترین مهمان پذیرش شده درمدارس فارس از استانهای: آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام و بوشهر بود.
رییس ستاد اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: بیشترین پذیرش مهمان در مدارس فارس مربوط به ستاد‌های اسکان نواحی چهار، دو، سه، یک آموزش و پرورش شیراز، مرودشت، کازرون، ممسنی، آباده، زرقان، لارستان، پاسارگاد، و سپیدان بود.
عسکری افزود: بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش، بیشترین پذیرش مسافرین نوروزی در مدارس کشور تا پایان روز دهم فروردین ۱۴۰۱ به استان فارس تعلق یافته بود.
رییس ستاد اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: پیش بینی می‌شود فارس امسال نیز برای هفتمین سال، رتبه نخست کشور در اسکان مدارس را کسب کند