مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از یک‌هزار و ۴۴۴ مدرسه در استان براساس پروتکل ۰۶، مجوز بازگشایی گرفته‌اند.

فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نشست خبری با بیان اینکه بازگشایی مدارس با مصوبه ستاد ملی کرونا و دستور رئیس جمهور محترم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بازگشایی‌ها پروتکل ۰۶ دارد که مستلزم بحث فاصله گذاری اجتماعی، تهویه و … است

او با بیان اینکه مدارس موظف به بررسی و نیاز سنجی این موضوع هستند که امکان اجرای این پروتکل را دارند یا نه؟ افزود: مدارس در صورت امکان به منطقه موضوع را اعلام می‌کنند و در صورت تایید منطقه،  بازگشایی انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با بیان اینکه بازگشایی مدارس متوسطه دوم از ١۵ آبان آغاز شده است، گفت: هرچند که کیفیت آموزش افت پیدا کرده، اما بازگشایی مدارس صرفا آموزشی نیست و دانش آموزان به شدت نیازمند به حضور در مدرسه هستند.

اسماعیلی ادامه داد: بازگشایی مدارس متوسطه اول و ابتدایی هم از اول آذرماه در دستور کار قرار گرفته است.

او با تصریح بر این نکته که بازگشایی مدارس ارتباطی با رنگبندی مدارس ندارد، گفت: هیچ جای دنیای بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون نیست هرچند که خوشبختانه بیش از ٨٠ درصد از دانش آموزان بالای ١٢ سال استان فارس تاکنون واکسینه شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید مجدد بر این نکته که رنگبندی و واکسیناسیون الزام بازگشایی نیست بلکه پروتکل ۰۶ الزام است که بسیار هم سختگیرانه است، اعلام کرد که تا دو روز گذشته ۶۶۴ مدرسه متوسطه و بیش از ٧٨٠ مدرسه ابتدایی در فارس مجوز بازگشایی گرفته‌اند

اسماعیلی گفت: هم‌اینک بیش از ٨ هزار مدرسه در استان فارس فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه دستورالعمل ۰۶ بسیار سختگیرانه و مبتنی بر سلامت دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: بیش از ۵٠ درصد مدارس استان ابتدایی و همچنین ٢۵ درصد از مدارس غیرانتفاعی هستند.

انتهای پیام/