مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس گفت: تمهیدات قابل توجهی برای تأمین سوخت عشایر و روستاها اندیشیده شده ، یکی از اقدامات در رابطه با تامین سوخت مورد نیاز روستاهای فاقد گاز و مناطق عشایری در فصل سرد ، الکترونیکی کردن توزیع نفت سفید در بین روستاهای فاقد گاز طبیعی در استان بوده است

به گزارش آینه فارس، اسدالله طاهری گفت: الکترونیکی کردن توزیع نفت سفید در بین روستاهای فاقد گاز طبیعی در سراسر استان از دو سال پیش آغاز شد و در سال گذشته تکمیل شده است.

وی گفت: در برخی روستاها که امکانت محدودی وجود داشت، گروه‌های جهادی از شرکت اعزام شدند و این گروه‌ها تک تک خانوارها را ثبت‌نام کردند. در برخی مناطق از جمله سپیدان، داراب، دشت ارژن، کامفیروز و نورآباد باید تمهیداتی برای توزیع نفت سفید اندیشیده شود.

طاهری اضافه کرد: جلسه نفت‌رسانی به این مناطق اخیرا برگزار شده و قطعا با کمترین مشکل در این زمینه سوخت زمستانی این مناطق تامین می گردد.

وی با بیان اینکه تأمین سهمیه سوخت به عهده شرکت نفت نیست، افزود: برای امور عشایر ثبت‌نام های اولیه انجام شده است، درصدد هستیم سوخت عشایر را در محل گرمسیری و قشلاق عشایر که قرار است ایلات و طوایف عشایری مستقر شوند تأمین گردد.

این مسوول در رابطه با سهمیه بنزین سوپر ویژه استان فارس هم گفت: سهمیه استان فارس از بنزین سوپری که در کشور تولید می‌شود بسیار محدود است و حدود ٣٠ هزار لیتر بنزین سوپر در جایگاههای ویژه توزیع می شود.

طاهری تامین سوخت هواپیماها را نیز یاد آور شد و اضافه کرد: فارس با ۴ فرودگاه شیراز، لارستان، لامرد و جهرم در بخش سوخت هوایی در ۶ ماهه امسال بیش از ۳۴ میلیون لیتر مصرف سوخت داشته و رشد ۱۸ درصدی را شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس اعلام کرد: استان فارس از وجود ٨ کارخانه سیمان در شهرستان‌های مختلف برخوردار است که جزو مراکز و کارخانجات پر مصرف به شمار می‌روند که بسته به شرایط جوی که استان دارد در حوالی فصل سرما گاز این واحدهای تولیدی قطع می‌شود و باید به سمت مصرف مازوت و سوخت دوم بروند