استاندار فارس جزئیات برنامه سفر رئیس جمهور را تشریح کرد و گفت: حجت الاسلام رئیسی صبح پنجشنبه در استان خواهد بود و دو دیدار مردمی نیز پیش بینی شده است.

محمد هادی ایمانیه پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با هدف تشریح آخرین تغییرات و جزئیات دومین سفر هیأت دولت سیزدهم به استان فارس در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد خاطرنشان کرد: سفر هیأت دولت دوروزه خواهد بود و از صبح پنجشنبه ۲۰ مهرماه تا جمعه شب برگزار می‌شود و اولین و مهمترین برنامه این سفر نیز افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان خواهد بود تا با این اقدام بزرگترین آزاد راه از شمال به جنوب کشور در خدمت مردم قرار بگیرد.

استاندار فارس گفت: در ابتدا ۶ قطعه این آزادراه آن مصوب شده بود که بعدها به ۸ قطعه رسید که در سفر رئیس جمهور از ۶ قطعه آنکه به صورت کامل آماده شده است بهره‌برداری خواهد شد و امیدواریم در این سفر کلنگ قطعه ۸ نیز زده شود.

دیدار مردمی با رئیس جمهور پنجشنبه برگزار می‌شود

ایمانیه خاطرنشان کرد: بعد از ظهر پمجشنبه ۲۰ مهر از ساعت ۱۵:۳۰ دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم شیراز در حرم مطهر شاهچراغ برگزار خواهد شد و دیدار مردمی دیگری نیز صبح جمعه در شهرستان رستم برای رئیس جمهور در نظر گرفته شده و افتتاح بیمارستان شهرستان مصیری و رستم و بازدید از کارخانه قند ممسنی نیز در این دیدار برگزار خواهد شد.

نماینده دولت در فارس بیان کرد: آیت‌الله رئیسی پنجشنبه ۲۰ مهرماه در آئین اختتامیه هفته بزرگداشت حافظ نیز به عنوان سخنران ویژه سخنرانی خواهد کرد و برنامه‌های یادروز حافظ نیز با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

استاندار فارس در خصوص دیگر مناسبت مهم برنامه سفر رئیس جمهور نیز گفت: از آنجا که آرامگاه حافظیه پنجشنبه میزبان رویداد ملی و بین‌المللی حافظ خواهد بود و رئیس جمهور نیز سخنران ویژه آن برنامه است امسال به خاطر این رویداد، عصر پنجشنبه حافظیه تعطیل است و روزهای جمعه و شنبه نیز بازدید از آرامگاه حافظ رایگان خواهد بود.

وی گفت: دیدار با سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس و جلسه شورای اداری از دیگر برنامه‌های این سفر خواهد بود و در حضور رئیس جمهور توافقنامه سرمایه‌گذاری معادل ۵۵۰ هزار میلیارد تومان و ۲۷ هزار اشتغال امضا خواهد شد.

کلنگ‌زنی شهرک صنعتی صنایع دستی برای اولین بار در کشور

وی همچنین بیان کرد: با حضور فرشاد مقیمی رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، کلنگ شهرک صنعتی صنایع دستی برای اولین بار در کشور، در شیراز زده می‌شود.

بهره‌برداری از ۱۲۰ کیلومتر قطعات آزادراهی، افتتاح پروژه‌های مختلف در بخش‌های راه‌سازی، مسکن، آبرسانی، بهداشت، درمان و خدمات شهری، پیشرفت پروژه خط ریلی شیراز بوشهر، افتتاح پروژه‌های بزرگراهی، آغاز عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن که جایگاه فارس را جزو استان‌های برتر کشور قرار داده، بهره‌برداری از ورزشگاه شهید سلیمانی در هفته آینده در خلال دومین سفر هیأت دولت سیزدهم به استان فارس، افتتاح و اجرایی شدن چندین مرکز درمانی و بیمارستان از جمله بیمارستان فسا و مصیری از جمله دیگر پروژه‌هایی بود که ایمانیه به آنها اشاره کرد و آماده حضور رئیس جمهور خواهند بود.

جشن احیای ۳۰۰ واحد کارخانه، کلنگ‌زنی خط چهار متروی شیراز با حضور وزیر کشور که با اتصال خط یک و دو به حرم حضرت احمدبن موسی (ع) ظرفیت معنوی شیراز را ارتقا می‌دهد، راه اندازی بازار پروتئین شیراز، جذب اعتبارات برای تداوم پیشرفت تالار بزرگ شیراز به عنوان پروژه‌ای مهم و فرهنگی، جهاد آبرسانی به شهر و روستاهای مختلف و تکمیل خط دوم سد درودزن، بهره‌برداری از شبکه فاضلاب شهر کازرون و شبکه فاضلاب آباده نیز از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آنها اشاره کرد.

وی در پایان گفت: در حاشیه سفر رئیس جمهور دیدارهایی نیز با دانشجویان، فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته شده و نشست خبری با اصحاب رسانه نیز آخرین برنامه رئیس جمهور است که عصر جمعه برگزار خواهد شد.