- استاندار فارس از کمبود ۴۰ هزار قطعه زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس خبر داد.

محمد هادی ایمانیه ظهر شنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان فارس در تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن اولین استان کشور بوده و همزمان نیز اولین استان کشور در حوزه کمبود زمین در این طرح است.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۴۰ هزار قطعه زمین فارس در طرح نهضت ملی مسکن کمبود دارد.

ایمانیه در خصوص احیا بنگاه‌های راکد در فارس نیز اضافه کرد: احیا بنگاه‌های اقتصادی راکد در استان فارس یکی از موضوعاتی است که از طریق کارگروه‌های مختلف در حال پیگیری است.

او افزود: طی هفته جاری در جلسه‌ای با حضور مدیران اداره کل صمت، بازرسی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی تک تک بنگاه‌های خارج شده از رکود رصد شده و گزارشی در این زمینه تهیه خواهد شد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس همچنین اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی استان منتظر دریافت تسهیلات از طریق بانک برای خارج شدن از رکود هستند.

ایمانیه افزود: با توجه به اینکه امکان تأمین تمام نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌های راکد توسط بانک‌ها مقدور نیست به صاحبان این بنگاه‌ها پیشنهاد می‌کنیم که به بانک‌ها اکتفا نکنند و از سایر روش‌ها از جمله بازار بورس و سرمایه، تهاتر، صندوق توسعه و فاینانس برای تأمین اعتبار مورد نیازشان استفاده کنند.

استاندار فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام سلامت در استان فارس تأمین کننده خدمات درمانی بخشی از استان‌های جنوبی کشور است از این رو باید اعتبارت تولید دارو در استان به ۸.۵ درصد افزایش یابد.

وی در خصوص راه اندازی موزه قرآنی در استان فارس نیز تصریح کرد: ۱۲ میلیارد تومان از سوی یک خیر و ۲۰ میلیارد تومان نیز از طریق وزارت کشور به این پروژه اختصاص یافته است.

استاندار فارس در خصوص تغییر ۱۵ مدیر در استان گفت: برخی از مدیران تغییر کرده‌اند و برخی دیگر هم به وزرای مربوطه اطلاع‌رسانی شده است و در نهایت وزیر مربوطه برای هر مدیرکل تصمیم‌گیری می‌کند.