مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: ۲۳ کامیون و تریلی اقلام امدادی به مناطق زلزله زده استان هرمزگان بارگیری و ارسال شد.

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: در پی وقوع ۲ زمین‌لرزه ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در استان هرمزگان اقدامات امدادی عملیاتی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان فارس اعم از اعلام آماده‌باش صددرصدی کلیه شعب جمعیت هلال احمر استان فارس در سراسر شهرستان‌های این استان، اعلام وضعیت قرمز عملیاتی در شعب جنوب استان و شهرستان‌های هم مرز با استان هرمزگان انجام شده است.

او افزود: ۲۳ کامیون و تریلی اقلام امدادی به مناطق زلزله زده استان هرمزگان بارگیری و ارسال شد.

درویشی ادامه داد: همچنین فراخوان تمامی نیروهای امدادی، اعزام چهار تیم عملیاتی تخصصی، اسکان اضطراری به مناطق حادثه‌دیده، ارسال ۲۷۰۰ تخته چادر به مناطق زلزله‌زده ارسال ۵ هزار موکت، اعزام بالگرد جمعیت هلال احمر استان فارس به منطقه حادثه‌دیده فعالیت ۲۴ ساعته این جمعیت به شهروندان هرمزگانی بوده است.

او با بیان اینکه مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات استان جهت پشتیبانی دقیق و کامل نیروهای امدادی حاضر در منطقه آماده باش کامل است، گفت: تیم های بهداشت و درمان اضطراری و تیم های حمایتی روانی این جمعیت جهت اعزام به منطقه نیز آماده هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در پایان یادآور شد که فرماندهی عملیات امداد و نجات هلال احمر فارس در مناطق زلزله زده توسط شخص معاون امداد و نجات این استان که در منطقه حضور دارد صورت می پذیرد.

انتهای پیام/