دانشگاه شیراز با رتبه‌ی ۶۹۰-۶۸۱ با ارتقاء جایگاه خود در نظام رتبه‌بندی کیو. اس، در میان ۷ دانشگاه ایرانی راه‌یافته به رتبه‌بندی QS ۲۰۲۴ قرار گرفته است

ارتقاء رتبه دانشگاه شیراز در رتبه‌بندی جهانی کیو. اس ۲۰۲۴

به گزارش آینه فارس،روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، اعلام کرد:براساس تازه‌ترین نتایج منتشرشده نظام رتبه‌بندی کیو. اس (QS)، باعنوان رتبه‌بندی جهانی کیواس ۲۰۲۴، دانشگاه شیراز در میان ۷ دانشگاه ایرانی راه‌یافته به این رتبه‌بندی در رتبه‌ی ۶۹۰-۶۸۱ جهانی و پنجم ملی قرار دارد.
رتبه‌بندی کیو. اس یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که توسط مؤسسه‌ی کاکارلی سیموندز انگلیس انجام می‌شود و تنها رتبه‌بندی در نوع خود است که بر میزان اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان (employability) و پایداری (sustainability) تأکید دارد.
وب‌سایت کیو. اس درخصوص رتبه‌بندی امسال نوشته است: «در رتبه‌بندی امسال، ما بزرگ‌ترین پیشرفت روش‌شناختی خود را با معرفی سه معیار جدید اجرا کردیم که شامل: «پایداری»، «اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان» و «شبکه‌ی تحقیقات بین‌المللی» می‌شود».
در این رتبه‌بندی تقریبا ۱۵۰۰ مؤسسه از ۱۰۴ منطقه‌ی جهان مورد ارزیابی قرار گرفته است. از میان ۷ دانشگاه ایرانی حاضر در رتبه‌بندی ۲۰۲۴، دانشگاه صنعتی شریف با رتبه‌ی ۳۳۴ جهانی مقام نخست ملی را دارد و بعد از آن دانشگاه تهران با رتبه‌ی ۳۶۰ در مقام دوم ملی است. دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر با رتبه‌ی ۳۷۵، علم و صنعت ایران با رتبه‌ی ۴۵۱، شیراز با رتبه‌ی ۶۹۰-۶۸۱، شهید بهشتی با رتبه‌ی ۱۰۰۰-۹۵۱ و فردوسی مشهد (اولین سال حضور در رتبه‌بندی کیو. اس) با رتبه‌ی ۱۲۰۰-۱۰۰۱ به ترتیب در جایگاه سوم تا هفتم ملی قرار دارند.
دانشگاه شیراز در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های ایرانی راه‌یافته به این رتبه‌بندی، برای اولین‌بار با رتبه‌ی ۶۹۰-۶۸۱ ارزیابی شده است و در بین دانشگاه‌های جامع کشور بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاه است