دادستان مرودشت با دادن اخطار به سه نامزد انتخاباتی مرودشت فارس گفت: برای مرتکبین تخلفات و جرایم انتخاباتی در فضای مجازی پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

اسماعیل سیاوش‌پور یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: برابر ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس، درج آگهی یا نشر محتوا علیه نامزدهای انتخاباتی یا احزاب و گروه‌های سیاسی و یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی ممنوع است و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) و ضابطان قوه قضائیه موظف به رصد موارد یاد شده و جلوگیری از آن می باشند و افراد مرتکب به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

دادستان شهرستان مرودشت با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا تحرکات فعالان حوزه رسانه، کاندیداها و طرفداران آنها در فضای مجازی را به دقت رصد می‌کنند افزود: متاسفانه مشاهده می‌شود علیرغم توجیه حضوری و تذکر تلفنی به برخی فعالان حوزه رسانه و کاربران عضو کانال‌ها و گروه‌های خبری، باز هم شاهد تخریب و انتشار اکاذیب در مورد برخی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، لذا مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در این زمینه نظارت بیشتری بر محتوای منتشر شده داشته باشند.

سیاوش پور با اشاره به اینکه در صورت مشاهده و عدم توجه به تذکرات و توجیه و ارشاد پلیس فتا، پرونده قضایی تشکیل خواهد شد گفت: رصد فضای مجازی هر روز در دستور کار است و برای مرتکبین تخلفات و جرایم انتخاباتی پرونده قضایی تشکیل می شود.

این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قانون برای همه‌ی نامزدهای انتخاباتی یکسان است و آنچه را که قوانین مصرح جمهوری اسلامی ایران برای ما تکلیف کرده نصب العین خواهد بود اضافه کرد: تاکنون ۳ تن از نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دادستانی احضار شده اند و در خصوص جرائم ارتکابی آنها در فضای مجازی و حقیقی توضیح خواسته شد.

وی با بیان اینکه خط قرمز در حوزه قضایی شهرستان، امنیت و آرامش در شهرستان است، گفت: انتظار این است که همچون گذشته کاندیداها و هواداران از خط قرمز نظام که همانا امنیت و آرامش مردم است عبور نکنند و نسبت به مسائل دیگر از قبیل رعایت قوانین و مقررات و مبانی اخلاق انتخاباتی پایبندی خود را حفظ کنند.

دادستان شهرستان مرودشت خطاب به کاندیداهای انتخابات بر لزوم رعایت اخلاق و موازین شرعی هم اشاره کرد و گفت: کاندیداها و هواداران آنان همچنان که به الزامات قانونی پایبند هستند باید نسبت به رعایت موارد اخلاق اسلامی و حدود شرعی هم حساسیت داشته باشند.

وی بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی علاوه بر این که باید مراقبت کنند که گرفتار آلودگی‌های اخلاقی همچون تهمت، دروغ و افترا نشوند از هواداران خود نیز بخواهند که به دنبال تخریب و تضعیف رقبا نباشند و فقط به معرفی خود و بیان برنامه‌های خود بپردازند.

سیاوش‌پور ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی سعی کنند با تشریح و تبیین برنامه‌های خود به دنبال آراء سالم مردمی بوده و تلاش کنند که در یک محیط سالم و با یک رقابت درست قدم به عرصه خدمتگزاری بگذارند.

دادستان شهرستان مرودشت با بیان اینکه تخلفات و جرائمی همچون نشر اکاذیب، تهمت، افترا، دروغ، شایعه سازی و تخریب و سخنان چالش ساز از جمله مواردی است که در دادگستری رصد خواهد شد، گفت: همه باید بدانند که این موارد علاوه بر اینکه آثار وضعی بر فرد مرتکب دارد بلکه ارتکاب این تخلفات و جرایم مسئولیت قانونی را هم در پی خواهد داشت.

مرودشت در حدود ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.