مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای کمک به مناطق سیل زده و بازسازی برخی زیرساخت های تخریب شده ناشی از سیل دی ماه امسال در مناطق جنوبی استان اختصاص یافت.

خلیل عبداللهی گفت: این میزان اعتبار به همه دستگاه های مختلف اجرایی در استان و شهرستان های سیل زده ابلاغ شده است.

او گفت: این مبلغ در حقیقت برای جبران آن هزینه هایی است که دستگاه ها در آن شرایط بحرانی سیل و در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به خدمات رسانی به سیل زدگان کرده بودند.

عبداللهی گفت: مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد و با مدت بازپرداخت ۱۵ ساله برای کشاورزان و دامداران خسارت دیده در مناطق سیل زده اختصاص یافته است.

او گفت: مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال هم برای مهلت دهی وام های کشاورزی و به مدت سه سال تخصیص یافته که همه کشاورزان خسارت دیده در جنوب فارس می توانند در این زمینه اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت:  ۷۹۰ میلیارد ریال در قالب کمک های بلاعوض برای تامین و خرید بخشی از لوازم ضروری خانگی و یا اجاره بهای مسکن به سیل زدگان این استان اختصاص یافته است.

او گفت:  ۲۰۰ میلیون ریال به ازای هر فرد فوت شده در مناطق سیل زده کشور اختصاص داد که سهم استان فارس در مجموع یک میلیارد ریال برای پنج نفر فوتی ناشی از سیل بوده است.

عبداللهی گفت: ۳۳ شهر و منقطه در استان فارس در دی ماه ۱۴۰۰ درگیر سیل و آبگرفتگی شدند که این تسهیلات و کمک های دولت شامل این مناطق برای جبران بخشی از خسارت های تحمیل شده اختصاص یافته است.

احمد دلاور معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان نیز گفت: این کمک ها و توجه ویژه دولت و مجموعه مدیریتی استان فارس تا حدود زیادی موجب رضایت و امید در بین شهروندان و مردم سیل زده شده است.

او گفت: از مجموع بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان میزان خسارات برآورد شده ناشی از سیل دی ماه امسال در جنوب فارس بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال آن مربوط به شهرستان لارستان است.

دلاور گفت: بارش های سیل آسای دی ماه امسال به یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی شهرستان لارستان و بخش بیرم این شهرستان خسارت وارد کرد که ۳۰۶ مورد این واحدها به طور کامل تخریب شده و نیازمند بازسازی است.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان گفت: وقوع بارش های سیل آسا با وجود خسارات جانی و مالی فراوان که دو نفر از پنج نفر قربانیان سیل دی ماه امسال مربوط به لارستان بود اما تا حدود زیادی وضعیت شهرستان هم به لحاظ توان اجرایی، و وضعیت موجود امکانات و زیرساخت های مدیریت بحران مورد سنجش قرار گرفت.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، پنج بخش ،هشت شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله ۳۷۸ کیلومتری شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت