اجتماع بزرگ دانش آموزان شیرازی به‌یاد شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در این حرم مطهر برگزار شد.

بعدازظهر امروز اجتماع دانش‌آموزان شیرازی به‌همراه خانواده به‌یاد شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در این حرم مطهر با اجرای سرود رفیق شهیدم برگزار شد.

در این اجتماع عظیم با اجرای حامد سلطانی برگزار شد، حاج ابوذر روحی به اجرای چند سرود پرداخت و دانش‌آموزان با در دست داشتن عکس سه شهید دانش‌آموز حادثه تروریستی شاهچراغ و بیگناهی و مظلومیت آرتین ابراز همدردی کردند.

در این برنامه که با همکاری و با مشارکت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، اداره‌کل آموزش و پرورش فارس و سازمان بسیج دانش‌آموزی این استان برگزار شد، قشر جوان و کودک با سر دادن فریاد لبیک “یاحیدر”، “یا حسین (ع) ” و اهتراز پرچم ایران عشق و ارادتشان را ثابت کردند.

غروب چهارشنبه چهارم آبان ماه، همزمان با نوای رسا و زیبای اذان و نماز مغرب و عشاء حرم مطهر شاهچراغ (ع)، صدای شلیک گلوله، ترس و اضطراب، خون و شهادت و غم اندوه و سوزناک. همچون خیلی از حوادث و اتفاقات پیش‌آمده در کشور برای مردمان این سرزمین بزرگ و عزیز، غم‌انگیز و ناراحت‌کننده، دیدن پیکر‌های به خون غلطیده و افراد مجروح‌شده در حرم شاهچراغ (ع)، حال هر بیننده‌ای را منقلب می‌کرد چرا که در آن فضای روحانی بوی خون پیچیده بود.

در این حادثه فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، افراد بیگناه را به رگبار بست. این عملیات تروریستی در مجموع ۱۳ نفر از خادمان و زائران حضرت، ازجمله ۳ دانش آموز به شهادت رسیدند و ۳۰ تن مجروح و مصدوم شدند.

دانش آموز شهید آرشام سرایداران، ۱۰ ساله، دانش آموز پایه پنجم دبستان شهدای شوش، از ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز بود. پدر و مادر شهید سرایداران نیز در این حادثه به فیض شهادت، نائل آمدند. پیکر مطهر وی، ۸ آبان ۱۴۰۱ در جوار حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، به خاک سپرده شد.

دانش آموز شهید محمدرضا کشاورز، ۱۵ ساله، دانش آموز پایه دهم دبیرستان شاهد سیداحمد خمینی از ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز بود. پیکر مطهر این شهید والامقام نیز در جوار حرم مطهر، خاکسپاری شد.

دانش آموز شهید، علی اصغر لری گویینی ۸ ساله فرزند عباس، دانش آموز پایه دوم مدرسه عشایری کعبه در روستای چاه قوسکی منطقه خیرآباد شهرستان سیرجان بود. پدر و برادر ۳ ساله علی اصغر نیز در این حادثه مجروح و در بیمارستان بستری هستند. یکر مطهر وی در گلزار شهدای سیرجان به خاک سپرده شده است.