شهردار شیراز گفت: حفاری تونل دوقلوی جنوبی شهید خادم صادق در بزرگراه شهید سلیمانی به طول هفت کیلومتری به پایان رسید

اتمام حفاری تونل جنوبی بزرگراه شهید سلیمانی شیرازبه گزارش آینه فارس، محمدحسن اسدی با اشاره به اینکه این پروژه در طول اجرا با موضوعات و مسائل مختلفی مواجه شد، افزود: در سال ۹۹ در این نقطه رانش زمین رخ داد و موجب توقف در اجرای پروژه شد.

اسدی ادامه داد: با توجه به اینکه در اجرای این فاز از پروژه اجرای تونل‌ها در دستور کار نبود و مقرر شد تا اجرای پروژه به صورت تقاطع غیرهمسطح یا ترانشه برداری اجرا شود، اما در ادامه با مسائل پیش آمده یک باز طراحی در اجرای این پروژه صورت گرفت و ساخت چهار تونل جایگزین ترانشه برداری شد.
وی با قدردانی از مشارکت مردم محله منصور آباد باتوجه به اجرایی شدن عملیات این پروژه عمرانی، گفت: اجرای این پروژه برای ساکنین این محله زحمات بسیاری داشت، اما همه دغدغه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شیراز این است که بتوانند این پروژه را به صورت فعال و شبانه روزی ادامه داده و به اتمام برسانند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم گفت: این پروژه یک ابر پروژه شهری و از دیدگاه بسیاری از صاحب نظران یکی از تأثیرگذارترین پروژه‌های ترافیکی و حمل و نقلی شهر شیراز است.
محمد امین افزود: این پروژه باتوجه به اهمیت موضوع آن، از دو دهه پیش در سه فاز اجرایی عملیات احداث آن آغاز شد و هر فاز آن به نام یکی از بزرگ مردان شهر و کشور با عناوین سردار شهید سلیمانی، آیت الله حائری شیرازی و آخرین فاز به نام آیت الله محلاتی نامگذاری شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: این ابر پروژه بزرگراه شهری دارای یک فاز هفت کیلومتری بوده که با احتساب باند رفت و برگشت ۱۴ کیلومتر بزرگراه شهری است.
پروژه بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با طول ۲۸ کیلومتر مسیر رفت و برگشت پس از متروی شیراز بزرگترین پروژه در حال اجرای کلانشهر شیراز است.