مدیر انجمن سینمای جوان استان فارس با اشاره به فعالیت‌های انجمن سینمای جوان در شهرستان‌ها افزود: متاسفانه بخاطر کم لطفی ها استان فارس فقط دو دفتر سینمای جوان وجود دارد در حالی که در استان همجوار استان اصفهان چهار دفتر و در استان بوشهر که یک پنجم جمعیت فارس دارد سه دفتر فعال است .

ابراهیم شیشه گر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انجمن سینمای جوان استان فارس در حوزه‌های آموزش، تولید و عرضه عکس و فیلم فعالیت می‌کند. دوره‌های این مرکز به دو شکل تک درس در حوزه مشاغل سینمایی همچون تدوین، عکاسی، فیلم‌نامه نویسی، فیلم‌برداری و رشته‌های مرتبط دیگر اجرا می‌شود.

به گفته وی، یک دوره اصلی فیلم‌سازی برنامه‌ریزی شده که شرط ورود به این دوره قبولی در آزمونی است که سیزدهم آبان‌ماه امسال برگزار شده و بعد از پذیرش، مصاحبه و گزینش انجام شده است .

مدیر انجمن سینمای جوان استان فارس گفت: این دوره ۴۰۰ ساعته آموزشی، هفت ماه به طول می‌انجامد و شامل هفت سرفصل مرتبط سینمایی و ارتباط تصویری است.

این فیلمساز تصریح کرد: پایان دوره به این شکل خواهد بود که شرکت‌کنندگان به سطحی از توانمندی می‌رسند که توان و تخصص ساخت فیلم را پیدا می‌کنند و به‌ عنوان طرح برای پایان دوره نیز باید یک فیلم داستانی کوتاه بسازند. اگر فیلم در فارس تأیید شود و در مرحله بعد ستاد مرکزی تهران هم آن را تأیید کند، برای هنرجو گواهی‌نامه پایان دوره صادر خواهد شد.

ابراهیم شیشه گر ادامه داد:  مفاد و منابع آزمون انجمن دوره اطلاعات عمومی هنر و سنجش خلاقیت بود که در واقع طی آن هنرجوی فعال در فیلم و سینما شناسایی، استعدادیابی و سپس وارد دوره می‌شود.

وی گروه و اولویت سنی متقاضیان برای شرکت در این دوره را افراد ۱۷ تا ۳۰ ساله اعلام کرد و گفت: در دوره ممکن است شماری از شرکت‌کنندگان پذیرفته شده در سنین نزدیک به همین بازه باشند که مشکلی برای حضور آنها در دوره وجود ندارد.

مدیر انجمن سینمای جوان فارس افزود: سایر مقاطع سنی در دوره فیلسمازی تعاملی گروه بندی خواهند شد.

شیشه گر اضافه کرد: در این انجمن یک سرفصل مشخص از بخش آموزش ستاد مرکزی تعریف و تعیین شده و همه دفاتر طبق همان سرفصل فعالیت می‌کنند اما منابع خوانشی از سوی استادان طبق سرفصل‌های ارائه شده معرفی می‌شود.

ابراهیم شیشه گر با یادآوری اینکه انجمن سینمای جوان فارس از سال ۶۴ فعالیت خود را در شیراز آغاز و هر سال دوره‌هایی از این دست را برگزار کرده است، ادامه داد: مسیر طی شده از ابتدا تا به امروز به سمت ترقی و رشد بوده و به‌روز پیش رفته است. همچنین بسته آموزشی این مرکز سال به سال بهتر و به‌روزتر شده است و استادان و و مدرسان هم مجرب‌تر شده‌اند. در حقیقت تلاش انجمن برای این موضوع و پیشرفت دائمی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن سینمای جوان در شهرستان‌ها افزود: متاسفانه بخاطر کم لطفی ها استان فارس فقط دو دفتر سینمای جوان وجود دارد در حالی که در استان همجوار استان اصفهان چهار دفتر و در استان بوشهر که یک پنجم جمعیت فارس دارد سه دفتر فعال است .

مدیر انجمن سینمای جوان فارس  با بیان اینکه از متقاضیان شهرستان‌های استان که دفتر سینمای جوان ندارند برای شرکت در این دوره‌های تخصصی و چندماهه ثبت‌نام می‌شود، اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی بلندمدت توسط آموزشگاه‌ها به این شکل تخصصی در شهرستان‌ها صرفه اقتصادی ندارد و معمولاً کمتر شاهد برگزاری این دوره‌ها در شهرستان‌ها هستیم.

وی  گفت: سابق بر این بحث نمایندگی برای شهرستان‌ها مطرح بود اما این موضوع منتفی شد، بنابراین علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه عکس و فیلم به مرکز استان یا دیگر دفترهای شهرستانی نزدیک به محل سکونت خود مراجعه می‌کنند.