امام جمعه شیراز : ارادت مردم به مدافعان حرم ، تمام نشدنی است

به گزارش آینه فارس، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز تلاش‌های هیئت های مذهبی در برگزاری عزاداری ماه محرم امسال را در فارس ستودنی دانست و گفت: هیئت های مذهبی امسال در استان به خوبی پای کار بودند وتوانستند عشق و علاقه و محبت به اهل بیت را که جزء جدایی ناپذیر مردم شیراز و استان فارس است را به خوبی نشان دهند.
آیت الله دژکام ، عزاداری برای اهل بیت عصمت و طهارت و زنده نگه داشتن آن را موضوعی بسیار مهم در عصر کنونی دانست و گفت: در محرم امسال در کشورهایی مثل نیجریه و بحرین مانع از برافراشتن علم امام حسین (ع)شدند که این کارشکنی، وظایف مارا سنگین تر از قبل می کند وتلاش‌های بیشترما را برای زنده نگاه داشتن محرم و صفر می‌طلبد.
وی گفت : در پاسخ به چنین اقداماتی در دنیای اسلام، هموطنان ما باید حمایت از نظام اسلامی و افرادی که برای این نظام تلاش می‌کنند را جزو برنامه‌های خود قرار دهند .

خطیب جمعه شیراز ،ایران اسلامی را ستون جامعه اسلامی و مکان اصلی تشیع دانست و گفت: امیدواریم با حمایت از نظام اسلامی در جامعه دیگر شاهد تکرار چنین جسارت هایی به ساحت مقدس ائمه اطهار نباشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه های امروزنماز از حضور مردم در روز عاشورا وبرنامه های تجلیل و تشییع پیکر مطهر سردار بی سر مدافع حرم شهید حاج عبدالله اسکندری به عنوان حماسه ای باشکوه، ارزشمند ، جاودان و مثال زدنی نام برد و گفت: این حضور نشان داد اگر کسی برای حمایت و دفاع از تشیع و حرم حضرت زینب ، جان خود را فدا کند ۸ سال که هیچ ۸۰سال هم بگذرد،عشق و محبت و دوستی اش از دل مردم بیرون نمی رود.
آیت الله دژکام در ادامه رشادت و شجاعت مدافعان حرم را مایه ی عزت و عظمت ایران اسلامی و سربلندی جامعه اسلامی دانست و گفت: در پاسخ به یاوه گویانی که میخواهند با کم توجهی و جسارت،این رشادت هاو شجاعت های مدافعان حرم را زیر سوال ببرند می گوییم که شما با این کار همراه و همدست داعش شده اید ومطمئن باشید با بصیرت و آگاهی و حضور این چنینی مردم در میدان به مانند قبل تودهنی محکمی خواهید خورد .
وی شهدای مدافع حرم شهدای یک شهر و کشور نیستند بلکه شهدای جامعه ی مقاومت اسلامی اند و حضور آنها در جبهه مقاومت اسلامی توانست به خوبی قدرتمندی جبهه ی مقاومت اسلامی را به جهانیان نشان دهد.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز اشاره ای هم به حملات اخیر رژیم صهیونیستی داشت و گفت: اسرائیل در حملات اخیر خود مدعی شده بود که فقط گروه‌های جامعه اسلامی را هدف قرار می دهد که همین انتخاب آنها به خوبی نشان دهنده ی نقش موثر جبهه مقاومت اسلامی در ذلیل کردن رژیم صهیونیستی است