داوطلب انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان فارس گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی وسیله ای برای رسیدن به عدالت و سعادت در دنیا و آخرت است.

آیت الله لطف الله دژکام، پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: اما انتخابات در تمدن غرب هدفی جز رسیدن به قدرت در چارچوب دنیای فانی را دنبال نمی کند.
وی ادامه داد: ماهیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی پیرو ارزش های تمدنی است که در تمدن نوین اسلامی، جهان را متوجه خود خواهد کرد و جهانیان را از این چارچوب های اصیل ارزشی بهره مند خواهد ساخت.

او اظهار کرد: این نقطه تفاوت را همه مردم با باید با جدیت مراقبت کنند تا مسیر تمدن سازی در کشور به خوبی طی شود.

امام جمعه شیراز گفت: کسانی که در انتخابات مختلف به عنوان داوطلب وارد میدان و عرصه می شوند باید در فعالیت های انتخاباتی خود بیش از همه مراقب این تفاوت اساسی باشند.

آیت الله دژکام افزود: در بین چهار انتخابات رییس جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراها، ویژگی انتخابات مجلس خبرگان این است که باید ارزشی ترین انتخابات باشد.

وی اظهار کرد: وظیفه خبرگان که عهده دار تعیین و کشف شخصی است که باید ولایت امر را در نظر مقدس به نیابت از امام زمان (عج) بر عهده بگیرد اقتضا می کند که همه کسانی که در فرایند این انتخابات نقش آفرینی می کنند به دنبال کسب رضای حضرت ولی عصر (عج) و اقدام برای تعجیل در ظهور ایشان باشند.

او ادامه داد: در همین جهت، کسانی که داوطلب انتخابات خبرگان رهبری می شوند باید از ویژگی های خاصی برخوردار بوده و از نظر علمی دارای مرتبه‌ای از اجتهاد باشند.

داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در فارس گفت: در استان فارس ۶ نفر از سوی شورای نگهبان برای شرکت در رقابت انتخاباتی تعیین شده اند که همگی از علمانی بزرگوار هستند.

آیت الله دژکام افزود: در انتخابات آتی انتظار است که بکوشیم تا آنچه که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند یعنی مشارکت، انتخاب اصلح، سلامت و امنیت انتخابات محقق شود.

او ادامه داد: همه باید مراقب باشیم که در این مقطع مطلب یا مطالبی منتشر و بیان نکنیم که اذهان عمومی را دچار تشویش کند و فضا از حالت ارزشی و اخلاقی خود خارج شود.

وی گفت: آنچه وظیفه کاندیدای انتخابات است اینکه خود را به مردم معرفی و ضرورت شرکت در انتخابات را به مردم یادآور شوند و آنچه وظیفه مردم هست نیز اینکه با شناخت نسبت به این وظیفه به میدان بیایند و نقش خود را ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: همه ما به میدان آمده ایم که بگوییم که وظیفه خود را به عنوان نامزد انتخابات انجام خواهیم داد.

آیت الله دژکام، با بیان اینکه مجلس خبرگان می تواند به عنوان یک بازوی خوب در خدمت رهبری باشد ادامه داد: بسیاری از اعضای مجلس خبرگان فعلی که در انتخابات آتی ثبت نام نکردند علتش این بود که تلاش کردند میدان را برای جوان ترها باز بگذارند در عین اینکه پای انقلاب و نظام ایستاده اند.

وی، با اشاره به عملکرد مجلس خبرگان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب یک مطالبه از خبرگان داشتند که در این دوره مطرح شد اما نتوانسته ایم آنرا به خوبی انجام دهیم که امیدواریم در این مجلس انجام شود.

او گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ مجلس خبرگان سیاست های کلی و نگاه رهبری که برای پیشبرد نظام ارائه می شود را بررسی کند که مشخص شود در کجا به مانع خورده و عملیاتی نمی شود.
امام جمعه شیراز ادامه داد: استان فارس که در باب سرمایه گذاری در مقطعی نسبت به برخی استان ها عقب بود و امروز جهت گیری ها به سمتی رفته که ۵۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در جهت توسعه اقتصادی استان آغاز شده که در تحقق این مهم همه جریان ها نقش داشته اند.

آیت الله دژکام افزود: تمام موفقیت ها و پیشرفت ها در استان به واسطه همگرایی ها است که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود که ۶ نفر از واجدین شرایط شامل حضرات آیات؛ احمد بهشتی، سید علیرضا دانا، سید محمد علی مدرسی طباطبایی، علی اکبر کلانتری، لطف الله دژکام و علیرضا پیروزمند برای کسب اعتماد استان فارسی ها به رقابت می پردازند.

مجلس خبرگان رهبری ۸۸ کرسی دارد که از این تعداد پنج کرسی متعلق به استان فارس است که پنج نفر به مدت هشت سال بر کرسی های فارس تکیه خواهند زد.