آیت الله دژکام با اشاره به اینکه فعالان سیاسی اجتماعی و فرهنگی و یا حتی برخی روحانیون اگر لیست انتخاباتی می‌دهند ایرادی ندارد، تاکید کرد: امام جمعه در لیست انتخاباتی هیچ دخالتی ندارد.

آیت الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز، گفت: ما شاهد بوده ایم در طول چهل و چند سال گذشته از انقلاب اسلامی، مردم ما با همه تلاش‌های شیاطین برای دلسرد کردن و ایجاد مانع برای حضور در انتخابات ایجاد کرده اند، دیده ایم که مردم انقلاب خود را حفظ کرده اند.

او با اشاره به وصیت نامه امام خمینی (ره)، افزود: مردم وظیفه دینی انقلابی و وطن دوستانه خود را شناخته و به آن عمل کرده اند و اینک، با تغییر نسلی که رخ داده، آن‌هایی که انقلاب را در سال ۵۷ درک کردند این فرهنگ را به نسل‌های بعد منتقل کردند که اگر می‌خواهیم امنیت کشور و آینده کشور تضمین شود، باید پای صندوق رای حاضر شویم و رای دهیم؛ بنابراین حضور پرشور مردم را همچون همه انتخابات‌ها خواهیم داشت.

امام جمعه شیراز ادامه داد: مردم ما در اصل حفظ نظام اسلامی و پیشبرد اهداف کشورشان همفکر و همدل هستند و مومنین نیز موظف هستند مسئله مهم حضور در انتخابات را برای آحاد مردم تشریح کنند.

آیت الله دژکام در سخنانی دیگر با بیان اینکه ما یک انتخاب برای ریاست جمهوری خواهیم داشت که نتیجه آن در طی ۴ سال و یا شاید ۸ سال آینده خود را نشان خواهد داد، بیان کرد: در اینکه چه کسی را انتخاب می‌کنیم باید دقت کنیم، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هم انتخاب پرشور نیاز داریم و هم انتخاب خوب. انتخاب خوب یعنی انتخابی که پشیمانی به همراه نداشته باشد.دلسوزان و نخبگان و فرهیختگان باید مردم را راهنمایی کنند تا فردی متدین، حزب اللهی، پای کار و در میدان انتخاب شود و مردم کسی را که انتخاب خواهند کرد، باید این را شایستگی داشته باشد که زمینه ساز ظهور امام زمان عج باشد.

امام جمعه در لیست انتخاباتی هیچ دخالتی ندارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: بنظر می‌رسد طیف‌های متدین و حزب اللهی و بقیه طیف‌های جامعه دارند گزینه خود را انتخاب می‌کنند باید تلاش نیز داشته باشیم که این فرد با رای خوب انتخاب شود.

او خاطرنشان کرد: انتخابات شورای شهر نیز انتخابات کم اهمیتی نیست و باید اهمیت آن را مورد توجه قرار داد. من فقط تاثیر اقتصادی شورای شهر را عرض میکنم که در شهری مانند شیراز بیش از ۶ هزار میلیارد تومان بودجه سال جاری این مجموعه است. برای شورای شهر، اداره شهر و چنین بودجه کلانی باید انسان‌های عالم و متخصص و خداترسی انتخاب شوند که بتوانند به خوبی از عهده اداره شهر برآیند.

امام جمعه در لیست انتخاباتی هیچ دخالتی ندارد

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه گاهی به نظر میرسد یک لیست انتخاباتی مربوط به امام جمعه است و نمی‌دانم چرا این ذهنیت در برخی‌ها ایجاد شده، اما امام جمعه در این قبیل مسائل هیچگونه دخالتی ندارد، اظهار کرد: فعالان سیاسی اجتماعی و فرهنگی و یا حتی برخی روحانیون محترم اگر لیست می‌دهند ایرادی ندارد، اما اینکه به نظر برسد امام جمعه دارد در تعیین افراد در لیست دخالت می‌کند، چنین نیست و امام جمعه در حق انتخاب مردم هیچ دخالتی ندارد. پیشتر در انتخابات مجلس هم عرض کرده‌ام هیچ دخالتی نداشتم هم اکنون نیز در انتخابات شورا نیز هیچ دخالتی ندارم.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: ما مظلومیت مردم فلسطین را در طول ۷۳ سال گذشته دیده ایم و اینک نیز رژیم صهیونیستی با چنگال‌های خون آلودش دارد گلوی زنان و مردان و کودکان فلسطینی را می‌فشارد چرا که آن‌ها فقط می‌خواهند در تعیین حق سرنوشت خویش سهیم باشند.

او ضمن محکوم کردن اعمال ننگین رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: ما به همه کسانی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند می‌گوییم‌ای دروغ گوها! وقتی می‌بینید بیش از ۳۰۰ نفر از مردم مظلوم فلسطین طی همین چند روز با بمب‌ها و موشک‌های آمریکایی کشته می‌شوند دست کم شما هم باید موضعی بگیرید و کاری کنید. از انسان‌ها و وجدان‌های بیدار و آگاه تقاضا میکنیم در این زمینه ساکت ننشینند و اقدام فوری و عاجل از خود نشان دهند.

امام جمعه در لیست انتخاباتی هیچ دخالتی ندارد

انتهای پیام/