یکصد و چهل و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد و موضوعات متعددی مورد بررسی قرار گرفت.

یکصد و چهل و یکمین جلسه رسمی و علنی در ساختمان شورا با حضور محمدحسن اسدی، شهردار و مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد و سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز جلسه را با محوریت مناسبت‌های هفتگی آغاز کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و هفته و روز متعلق به زن گفت: روز میلاد حضرت زهرا (س)، مقارن با سالروز شهادت سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی است. قطعاً شخصیت‌هایی همچون حاج قاسم سلیمانی، مقام و مرتبه حضرت زهرا (س) را خوب درک می‌کردند و همین مساله، در صحنه‌های مختلف از ایشان دستگیری کرده است.

در ادامه جلسه، نامه فرمانداری در خصوص رفع ایراد از مصوبه آئین نامه ارزش معاملاتی ساختمان موضوع تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و با ۱۲ رای موافق تصویب شد و مقرر شد تعدیل قیمت در دفترچه پیوست صورت گرفته و دفترچه اصلاحی به فرمانداری محترم ارسال شود.

موضوع بعدی هم به رفع ابهام از مصوبه در خصوص مساعدت به بیمارستان روانپزشکی جنت و تعمیر و بازسازی کف پوش سالن چند منظوره شهید حسن هوشیار اختصاص یافت که به تصویب اعضا رسید و مطابق این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده شد بر اساس ضوابط و مقررات به منظور تعمیر و باسازی این سالن اقدام کند.

همچنین درخصوص تکمیل ساختمان بیمارستان روان پزشکی جنت شیراز به علت عدم ردیف بودجه مشخص، در ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۳ بررسی و اعمال خواهد شد.

لایحه یک فوریتی شهرداری با موضوع برگزاری جشنواره زن و رسانه با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و سرانجام با ۱۱ رای موافق به تصویب رسید.

مطابق این مصوبه، به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به برگزاری جشنواره زن و رسانه با موضوع (جایزه مریم) با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد دبیرخانه دائمی آن در شهرداری اقدام کند.

روش ارزیابی مدیران به منظور جذب و تحقق سرمایه‌گذاری در قالب نظام ارزیابی عملکرد سازمانی شهرداری شیراز لایحه‌ی دیگر شهرداری بود که در صحن شورا توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت و با ۱۱ رای موافق دستورالعمل ارزیابی عملکرد مدیران در حوزه سرمایه گذاری در شهرداری شیراز به تصویب رسید.

در پایان جلسه، استفساریه شهردار درخصوص نحوه اخذ و اعمال هزینه خدمات تجاری به تصویب اعضا رسید. مطابق این مصوبه زمین‌هایی که در توافق نامه‌های واگذاری با کاربری تجاری تا تاریخ ۲۹/۱۲/۱۴۰۱ به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار گردیده و یا به عنوان معوض داده شده است و مشمول مصوبه شماره ۳۱۵۸/۹۵/ص مورخ ۰۲/۰۶/۹۵ بوده اند عوارض بر فضا‌های مفید تجاری (B) تا یک سطح در طبقه همکف آنان در صورت تطابق با ضوابط و مقررات طرح تفصیلی برابر مصوبه مذکور معاف است.

همچنین زمین‌هایی که حسب توافق نامه منعقده با شهرداری تحت عنوان قابلیت تجاری (واگذاری یا قیمت کارشناسی غیر تجاری) به اشخاص حقیقی یا حقوقی به هر نحو واگذار شده باشد، مشمول این استفساریه نیستند و تمامی عوارض متعلقه به زمین‌های مذکور وفق مصوبات شورا وصول می‌شود.