سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از آمادگی همه مراکز درمانی استان فارس برای مواجهه احتمالی با موج جدید کروناویروس خبر داد و گفت: با وضعیتی نگران کننده مواجه هستیم.

دکتر سید وحید حسینی در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، گفت: سرعت گسترش و سرایت پذیری بالای سویه اُمیکرون و روند افزایشی موارد ابتلا به این بیماری در فارس، در کنار کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، خطر موج جدید کرونا را در پی دارد.

او با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کروناویروس در فارس، گفت: آمار بیماران مبتلا و دارای علائم کروناویروس در فارس در حال افزایش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با توجه به شیوع گسترده اُمیکرون، بر رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر این ویروس تاکید کرد.

او گفت: خطر امیکرون همه گروه‌های سنی را تهدید می‌کند و هر گونه بی توجهی و سهل انگاری این خطر را تشدید می‌کند؛ بنابراین در شرایط کنونی مشارکت، همکاری و همدلی بیش از پیش مردم می‌تواند در جلوگیری از ورود به وضعیت بحرانی استان، نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

دکتر سید وحید حسینی همچنین خواستار همکاری بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در پیشگیری از ایجاد موج جدید کرونا شد و گفت: با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در استان، ضرورت دارد بازدید‌ها و نظارت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اجرای دقیق آن به ویژه در اماکن پرتردد در استان افزایش یابد.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان در بیماریابی و تشخیص اولیه ابتلا به کروناویروس، بر افزایش انجام تست‌های تشخیصی کروناویروس تاکید کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک به کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه کنند تا در صورت قطعی شدن ابتلا به این بیماری، از گسترش آن در سطح جامعه جلوگیری شود.

دکتر سید وحید حسینی همچنین با توجه به نقش مهم واکسیناسیون علیه کروناویروس در پیشگیری از ابتلا به این بیماری و فوت ناشی از آن، بر تکمیل واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم واکسن علیه این ویروس تاکید کرد.

انتهای پیام/