رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس از آغاز پذیرش دانشجو در این دانشگاه از فردا ٢٤ مرداد به مدت یک هفته از طریق سایت سنجش خبر داد و گفت: ظرفیت پیش‌بینی شده برای پذیرش دانشجو در مهر امسال در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حدود ١٥ هزار نفر است.

حبیب دانش‌منش شنبه ٢٣ مرداد در جمع خبرنگاران از آغاز پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید با شرایط ویژه بدون کنکور و پیش دانشگاهی خبر داد و گفت: این دانشگاه به عنوان یکی از متولیان آموزش‌های تخصصی مهارتی در کشور فعالیت می‌کند.

او با اشاره به وجود ۲۱ مرکز فعال در فارس برای سال تحصیلی جدید، افزود: پذیرش در سال تحصیلی جدید در مقطع کاردانی با ١٢۴ کد رشته محل و در مقطع کارشناسی ناپیوسته با ٧۶ کد رشته محل انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس ادامه داد: جزء معدود استان‌هایی بودیم که در دو سه ترم گذشته با بروز بیماری کرونا، با سامانه بومی استان اموزش‌های مجازی را ارائه کردیم که تجربه موفقی بود و در مقطعی که شرایط بیماری اجازه می‌داد به شکل محدود و با رعایت پروتکل‌ها و با کاهش تعداد دانشجویان، کارگاههای حضوری برگزار شد.

واکسینه شدن مدرسان و تلاش برای تزریق واکسن به دانشجویان

دانش‌منش ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه از مهرماه با بهبود شرایط، آموزش‌ها به صورت حضوری‌ها برگزار شود، اضافه کرد: مدرسان این دانشگاه واکسینه شده‌اند و اسامی دانشجویان فعال هم برای انجام واکسیناسیون اعلام شده و امید است با تسریع در واکسیناسیون سراسری، شاهد برگزاری آموزش‌های حضوری باشیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس ادامه داد: بیش از ٧٠ درصد از آموزش‌های ما مهارتی و کارگاهی است و ارائه حضوری آنها با مشکلات زیادی در دروان کرونا مواجه شده است.

دانش‌منش با بیان اینکه آمادگی لازم را داریم که همانند ترم‌های گذشته با کمترین مشکل، آموزش‌ها را به صورت موثر و مفید ارائه دهیم، گفت: آموزش‌های مهارتی این دانشگاه در سال ٩٩ نسبت به سال ۹۸ حدود ١۵ درصد رشد داشت که نشان دهنده درک جامعه از آموزش‌های مهارتی و ایجاد فرهنگ لازم برای کسب مهارت‌های شغلی است و البته دانشگاه هم توانسته خود را به جامعه معرفی کند.

او با بیان اینکه در حوزه پذیرش‌ها نیز میانگین سنی مخاطبان ما کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: قبلا بیشترین پذیرش‌های ما مربوط به شاغلین بود اما طی دو سال گذشته با کاهش سن داوطلبان، شاهد تغییر رویکرد دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس اضافه کرد: با ایجاد مراکز نوآوری در کنار مراکز آموزشی، بیش از ١٠ مرکز نوآوری تاسیس شد و سال گذشته بیشترین رویدادهای استارتاپی را توسط این مراکز به شکل مجازی برگزار کردیم و شرایطی فراهم شد تا در محیطی مناسب آموزش‌های لازم برای تجاری سازی ایده‌ها ارائه شود.

دانش‌منش به موضوع افزایش کیفیت مراکز و ماموریت گرا کردن آنها به عنوان یکی از اقدامات شاخصی که در این دانشگاه انجام شده است هم اشاره و اضافه کرد: براساس محیط کار و امکانات، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به مراکز ماموریت داده شده و نیاز استان در ایجاد، راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف در راستای اشتغال مدنظر قرار داده می‌شود.

او با بیان اینکه امر نظارت و بازرسی بر مراکز نیز دنبال می‌شود و در سال گذشته از هر مرکز بیش از دو بار به صورت حضوری نظارت شده است، گفت: بیش از ٨٠ درصد از هزینه تحصیلی دانشجویان این دانشگاه به صورت وام بدون بهره است.

دانش‌منش با بیان اینکه فراخوان جذب مدرس برای سال ١۴٠٠ از شهریورماه آغاز می‌شود، تاکید کرد: تجربه کاری یکی از ملاک‌های ما برای پذیرش مدرس است.سال گذشته از بین ٧٠٠ نفر متقاضی جذب، ٩٠ نفر در مراحل نهایی جذب شدند که برای مهر امسال به جمع اساتید این دانشگاه می‌پیوندند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس خاطرنشان کرد: علی‌رغم شیوع کرونا اما اغلب رویدادهای ملی، مذهبی، جشنواره قرآنی، ورزشی و دانشجویی در این دانشگاه در بستر مجازی اجرایی شده است.

انتهای پیام