مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:سال تحصیلی جدید در شهرهای بزرگ استان به صورت مجازی برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: سال تحصیلی ١۴٠٠ سال پیچیده‌ای در نظام آموزشی است و فرایند آموزش امسال با سال های گذشته متفاوت است البته نباید فراموش کرد که نظام آموزشی در دوران کرونا آسیب دید.

اسماعیلی با بیان این که قطعا مهر ماه در شیراز و شهر‌های بزرگ استان فارس مدارس به صورت مجازی و در شهر‌های کوچک با تعداد دانش آموزان کم، و امکان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، بر اساس تصمیم شورای مدارس، به صورت حضوری یا مجازی بازگشایی می‌شود.

وی گفت: از اواخر مهر و آبان ماه به صورت تدریجی نسبت به بازگشایی مدارس اقدام خواهیم کرد و این در حالی است که ٩٠ درصد معلمان واکسینه شده‌ و دانش آموزان نیز در فاز تزریق واکسن قرار گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس شورای مدرسه را یکی از نهاد‌های همکار با اداره کل آموزش و پرورش عنوان کرد که می‌تواند نسبت به اعتراض درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها اقدام کند.
اسماعیلی با بیان این که بر اساس آمار‌های کسب شده در زمان شیوع کرونا ٨٠٠ نقطه در استان اینترنت و ۵٠٠ نقطه از استان امکان دسترسی به شبکه‌های آموزش و چهار سیما را نداشتند افزود: مشکلات نرم افزار شاد به زودی برطرف می شود و در استان فارس اجازه داده شد که علاوه بر این نرم افزار، از دیگر نرم افزار‌ها برای تعلیم و تعلم استفاده شود.

وی گفت: مدارس در کنار آموزش، تعلیم و تعلم، کارکرد‌های متفاوتی دارند و می‌توانند نقش ویژه‌ای در کاهش معضلات دانش آموزان داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در سند تحول آموزش و پرورش موضوعی به نام زبان ترجیحی آورده شده است که باید در مدارس مورد استفاده قرار بگیرد، اما فرآیند اجرایی این طرح پیچیدگی‌های مختلفی دارد

وی در باره ثبت نام نکردن بعضی از دانش آموزان گفت: بر اساس آمار‌ها ٩٩ و ۶۴ صدم درصد از افرادی که به سن قانونی رسیده‌اند، در مدارس ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که پارسال ۶ هزار نفر با وجود داشتن سن قانونی، در مراکز آموزشی ثبت نام نکرده بودند.

بنابر گفته مسئولان آموزش و پرورش فارس، استان بیش از ٩ هزار و ۵٠٠ هزار معلم دیگر نیاز دارد که با کسب مجوز‌های لازم این آمار به ٨ هزار و ۵٠٠ نفر می رسد