همزمان با سراسر کشور و طی ارتباط ویدئویی با رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی ۷۰۰۰ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید صدرا آغاز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به پروژه کشوری نهضت ملی مسکن اشاره و گفت: از ۴ میلیون واحد مسکونی پروژه نهضت ملی در سطح کشور ۲۶۰هزار واحد سهم فارس بوده که در طی ۴ سال باید توسط دستگاهای اجرایی ساخته شود.

محمود رضایی گفت: تا کنون بیش از ۴۰۰هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند که داده‌های اطلاعاتی این افراد در حال بررسی است تا صلاحیت افراد برای استفاده از این طرح مشخص شود که تا کنون در فارس بیش از ۸۰ هزار نفر از این ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام شده به مرحله نهایی رسیده‌اند.

او ضمن اشاره به این مطلب که قسمت عمده ساخت سازها در شهر جدید صدرا در حال انجام است، گفت: تا کنون عملیات اجرایی ۱۸ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در کل استان آغاز شده و ۲۵۰۰ هکتار اراضی دولتی یا خصوصی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار فارس گفت: به زودی عملیات اجرایی بیش از ۵۰هزار واحد دیگر نیز طی دو ماه آینده در فارس آغاز خواهد شد.

رضایی با قدردانی از عملکرد راه و شهر سازی استان، عمران صدرا و راه و شهرسازی لارستان در هر چه بهتر به نتیجه رساندن طرح نهضت ملی در فارس، از دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب، برق و گاز خواست متناسب با نیاز پروژها در به انجام رساندن این طرح و خانه دار کردن قشر نیازمند جامعه کوشا باشند.

آغاز ساخت ۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در فارس

سرپرست و عضو هئیت مدیره شرکت عمران شهر صدرا نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: طرح اقدام ملی و نهضت ملی تاکنون در شهر صدرا بیش از ۲۱۰ هزار ثبت نامی داشته که در حال پالایش هستیم.

عزیزالله روشن گفت: در کل استان بیش از ۵۰ درصد ثبت نامی‌ها و ۷۲درصد از ساخت و سازهای طرح اقدام ملی و نهضت ملی مربوط به شهر صدراست .

سرپرست شرکت عمران شهر صدرا گفت: پیش از این ۶ هزار واحد در دست اجرا بوده که با ۷۱۱۲ واحدی که امروز کلنگ آن به زمین زده شد با احتساب احداث واحدهای قبلی این عدد به ۱۳ هزار واحد رسید.

روشن در خصوص تخصیص زمین برای اجرایی کردن پروژه نهضت ملی مسکن در صدرا نیز گفت: در راستای تامین زمین برای این پروژه‌ها پیگیر تغییر کاربری ۶۸ هکتار زمین‌های باغ و مسکن برای تبدیل به مسکن هستیم.

او در خصوص پروژهای نهضت ملی فعال حال حاظر این شهر جدید هم گفت: در حال حاضر ۴ پروژه نهضت ملی، ۹ پروژه مشارکتی در راستای اقدام ملی و ۴ پروژه سه جانبه در شهر صدرا فعال است.

در این مراسم ۴ هزار واحد نهضت ملی با عنوان ماهور ۳ و در ادامه پروژه ماهور ۲ کلنگ زنی شد،همچنین عملیات ۳۰۰۰ واحد نیز توسط بنیاد مسکن در زمین ۳۸ هکتاری غرب بیمارستان پیوند اعضا آغاز شد.

مدیرکل راه وشهرسازی فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه ۴۱۸ هزار نفر ثبت نامی نهضت ملی و اقدام ملی در استان فارس است، گفت: ۶۵ درصد از افراد ثبت‌نام شده پایش شده و ۸۵ هزار نفر نیز به مرحله نهایی رسیدند.

محمودرضا طالبان با تاکید بر اینکه تامین زمین گام اول برای نهضت ملی مسکن است، گفت: اقداماتی انجام شده و بنا بر این بوده که در مرکز استان و کلانشهرها مسکنی ساخته نشود و به سمت شهرهای جدید سوق داده شود.

طالبان با بیان اینکه ۶۰۰۰ واحد مسکن در شهر صدرا در حال ساخت است، گفت: با ۷ هزار واحدی که امروز شروع شده این تعداد به ۱۳ هزار واحد می‌رسد.