شهردار شیراز گفت: در صورت موفقیت اتوبوس برقی پایلوت در تست‌ها، ۵۰ اتوبوس برقی را خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل شهری وارد می‌کنیم.

سید احسان اصنافی در آیین امضای تفاهم‌نامه برقی سازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری کلان‌شهر شیراز همزمان با بزرگداشت هفته شیراز گفت: حمل‌ونقل از دغدغه‌های بسیار مهم و اصلی کلان‌شهر‌های کشور از جمله شیراز است که از روز‌های نخست دوره جدید مدیریت شهری شیراز نیز در ابعاد مختلف پیگیر این حوزه بوده‌ایم.

او گفت: تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌صورت کیفی و کمی باید دنبال شود،همچنین تقویت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی با کاهش آلایندگی هوا، تعداد سفر‌های تک نفره، ترافیک و تسهیل عبور و مرور خواهد بود.

شهردار شیراز گفت: از سالیان گذشته موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز مطرح بوده و در مقطعی اورهال و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز انجام و در مقطعی نیز صورت مسئله پاک شده و عمر مفید ناوگان، افزایش داده شده که امری بیهوده بود.

او گفت: شیراز کلان‌شهری است که از هوایی پاک بهره‌مند است، همچنین در موضوع حمل و نقل و ترافیک در شیراز اگر کنترل نداشته، مراقبت نشده و اقدامات لازم صورت نگیرد، آلودگی هوا در این شهر نیز به حد بحرانی خواهد رسید.

اصنافی درخصوص تلاش‌های شهرداری در دوره ششم برای عبور و مرور ناوگان حمل و نقل برقی در شیراز گفت: در هشت ماه گذشته با چهار مجموعه بزرگ تولیدکننده خودرو‌های برقی جلساتی داشتیم تا زمینه حضور اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی در شیراز فراهم شود.

او با تاکید بر این موضوع که اتوبوس برقی پایین‌ترین سطح میزان آلایندگی زیست محیطی را دارد، گفت: تلاش داریم در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل عمومی سطح و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

به گفته اصنافی، نمونه اتوبوس برقی ۱۲ متری شرکت شتاب طی تفاهم نامه چهار جانبه شهرداری شیراز، شرکت مپنا، شرکت ماهان و شرکت شتاب برای مدت یک ماه به‌صورت آزمایشی در شهر شیراز تردد خواهد داشت تا تست‌های لازم را گذارنده و درصورت موفقیت نتایج حاصله طی تشریفات قانونی قراردادی در این خصوص منعقد خواهد شد.

مدیر ارشد شهرداری شیراز با بیان اینکه به‌جای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش خواهیم کرد که نوسازی ناوگان عملیاتی شود، بر کیفیت تاکید کرد و گفت: در روز‌های پایانی سال گذشته ۷۶ دستگاه اتوبوس خریداری شده و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت وزارت کشور ۸۰ اتوبوس دیگر از مدل با استاندارد روز دنیا خریداری و تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز اضافه شود.

اصنافی درخصوص بسته حمل‌ونقلی شهرداری شیراز در سال جاری گفت: در کنارخریداری اتوبوس و برقی سازی، بصورت جدی پیگیر خط دو مترو نیز هستیم تا شاهد رخدادی بزرگ در حوزه حمل و نقل را شاهد باشیم.