آیین گشایش نهمین نمایشگاه تخصصی ورزش، تجهیزات ورزشی و خدمات سفر همزمان با چهارمین دوره نمایشگاه آفرود، کمپینگ و طبیعت‌گردی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در این مراسم گفت: هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه ارتقای فرهنگ و آگاهی عمومی درباره ورزش و ترویج فعالیت‌های ورزشی است.

محسن نهاوندی برپایی این نمایشگاه‌ها را فرصتی برای نمایش محصولات و تجهیزات ورزشی و معرفی تکنولوژی‌های جدید حوزه ورزش، ارائه اطلاعات و مشاوره در زمینه‌های مختلف ورزشی و همچنین محلی برای جذب علاقه‌مندان ورزش و فعالیت‌های بدنی دانست.

او با اشاره به اثرگذاری ورزش در سلامت، اجتماع، تجارت، توریسم و اقتصاد گفت: ورزش و فعالیت‌های بدنی بهبود سلامت جامعه را تصمین می‌کند و این امر موجب کاهش هزینه‌های درمانی و همچنین جامعه سالم‌تر و پویاتر می‌شود.

نهاوندی در ادامه تأثیرات اجتماعی ورزش را بر شمرد و ادامه داد: ورزش به ترویج همبستگی و تعامل اجتماعی کمک می‌کند که می‌توان به مواردی از جمله ایجاد همبستگی و انسجام اجتماعی، ترویح سلامت جامعه، ترویج ارزش‌های اخلاقی، کاهش جرم و جنایت و ترویج نفکر سالم در این زمینه اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس، ورزش را از ارکان مهم و اساسی جوامع بشری دانست و از آمادگی این شرکت در میزبانی از رویداد‌های ورزشی متناسب با فضای در اختیار این مجموعه خبر داد.

نهمین نمایشگاه تخصصی ورزش، تجهیزات ورزشی و خدمات سفر همزمان با چهارمین دوره نمایشگاه آفرود، کمپینگ و طبیعت‌گردی طی روز‌های ۱۰ تا ۱۳ بهمن‌ماه جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.