مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: زمین مناسب برای ساخت ۱۸ هزار و ۴۵۴ واحد مسکن شهری در قالب نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است

تامین زمین برای ساخت بیش از ۱۸هزار خانه در شهر‌های فارس
به گزارش آینه فارس،علیرضا حمیدی افزود: نهضت ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی برای تامین مسکن طیف قابل توجهی از جامعه است که در استان فارس پرشتاب تداوم دارد.

او با بیان این ۱۸۴ هزار و ۱۸۹ نفر متقاضی مسکن ملی در استان فارس نام نویسی کرده‌اند، افزود: از این تعداد تقاضای ۴۱ هزار و ۳۹۴ نفر تایید شده است و ۱۶ هزار و ۸۴۵ نفر وجوه اولیه را واریز کرده‌اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب فارس اضافه کرد: ۶ میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال آورده اولیه متقاضیان در این طرح در استان فارس بود که به عنوان سرمایه اولیه در شروع طرح‌های نهضت ملی مسکن به کار گرفته شده است.
حمیدی بیان کرد: برای ۱۱ هزار و ۵۵۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در فارس پروانه ساخت دریافت شده و عملیات ساخت ۸۸۶۰ واحد با پیشرفت فیزیکی متفاوت اکنون در حال اجرا است.
او ادامه داد: علاوه بر طرح‌های نهضت ملی مسکن در فارس ازسال ۸۲ تا کنون تعداد ۵۵۹۶ واحد مسکن شهری اجرا شده و به اتمام رسیده و در حال حاضر ۴۶۳۷ واحد در دست اجرا است.
به گفته حمیدی، استان فارس با برخورداری از ضریب قابل توجهی از جمعیت روستایی سهم قابل توجهی از توسعه روستایی دارد، فراوانی جمعیت روستایی و عشایری در این استان نوعی توانمندی به شمار می‌رود که می‌توان با تکیه بر آن امکانات بیشتر و بهتری برای استان طلب کرد.
او گفت: ما برای توسعه روستایی در فارس برنامه‌های میان مدت و بلند مدت تدوین کرده‌ایم و هم راستا با برنامه‌های هفتم توسعه در همه روستا‌های این استان زیربرنامه‌های توسعه اجرا می‌شود