دبیر اجرایی برگزاری سوگواره تعزیه میدانی شور حسینی گفت: بزرگترین سوگواره تعزیه میدانی با عنوان «شور حسینی» با حضور گروه‌های مختلف تعزیه و همزمان با شروع ماه صفر در شیراز برگزار می‌شود.

روح‌الله رشیدی کوچی در نشستی خبری با اشاره به برگزاری بزرگترین سوگواره تعزیه میدانی با عنوان شور حسینی در شیراز اظهارداشت: این رویداد فرهنگی مذهبی با حضور گروه‌های مختلف تعزیه و همزمان با شروع ماه صفر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه‌های هنری برای این رویداد بیش از ۲ ماه است که همراه با برنامه‌ریزی و کارگردانی تمرین می‌کنند، افزود: شروع ماه صفر این تعزیه بزرگ میدانی توسط ۶ گروه اجرا می‌شود که ۱۵۰۰ هنرور با رده سنی مختلف در این رویداد مشارکت دارند که ۷۰ درصد از آنان جوان هستند.

رشیدی کوچی با بیان اینکه این رویداد تلاش کرده که با استفاده از جوانان آنها را در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شرکت بیشتری دهد، عنوان کرد: شروع برنامه همراه با افتتاحیه جمعه ۴ شهریورماه در میدان کوزه‌گری به سمت مقر در پارک جوان است و هر روز یک گروه برنامه خود را اجرا می‌کند.

دبیر اجرایی برگزاری سوگواره تعزیه میدانی شور حسینی با اشاره به جزئیات برنامه‌ها تصریح کرد: روز اول گروه تعزیه شیراز، روز دوم گروه تعزیه از خرامه، روز سوم گروه تعزیه از سیدان مرودشت‌، روز چهارم گروه از شیراز، روز پنجم از شهرستان فسا، روز آخر تعزیه میدانی ظفرآباد از شیراز در این رویداد به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی با بیان اینکه انجمن تعزیه استان فارس و هیئت فسایی‌های مقیم شیراز در زمینه برنامه‌ریزی این رویداد همکاری کردند، بر استمرار و اطلاع‌رسانی در زمان برگزاری رویداد تاکید کرد و افزود: برای نخستین بار در استان فارس این ظرفیت از گروه‌های میدانی تعزیه، در مرکز استان جمع می‌شوند و با تکیه بر ظرفیت جوانان بومی این برنامه اجرا می‌شود.

دبیر اجرایی برگزاری سوگواره تعزیه میدانی شور حسینی با بیان اینکه هنر نمایش و تعزیه با توجه به قدمتی که دارد و اینکه شهر شیراز مهد هنر تعزیه است، بیان کرد: برگزاری این رویداد هم تاثیرگذار و هم ترویج فرهنگ عاشورایی است و از یک فرم خوب برای این منظور استفاده شده است‌.

وی با بیان تمایز این رویداد با دیگر برنامه‌های تعزیه گفت: حضور بیش از ۱۵۰۰ هنرور که عمدتا جوان هستند نشان از همدلی و وحدت است که تمهیدات لازم درباره تمامی مباحث برای اجرای فاخر انجام شده همچنین برای ایمنی و امنیت مراسم نیز با توجه به همکاری فرمانداری تدابیر لازم اندیشیده شده است.

انتهای پیام/س