۱۴ روستای استان فارس با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه متصل شدند

به گزارش آینه فارس ،سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با بیان اینکه با اتصال این روستا‌ها به اینترنت پرسرعت، امکان بهره مندی ۲ هزار و ۴۴۰ نفر از روستائیان از اینترنت پرسرعت همراه فراهم شد گفت: برای این منظور دو سایت با تکنولوژی کامل ایجاد و چهار سایت دیگر نیز ارتقاء یافت.
حمید سلیمان پور افزود: این روستا‌ها شامل کدیان و دهنو از توابع شهرستان لامرد، فرشته جان از توابع شهرستان لارستان، چاه کربلایی حسن خانی از توابع شهرستان جهرم، کوهنجان، خیرآباد، کتک، جوادیه، جلودر، حسن آباد جلودر و علی آباد سالار از توابع شهرستان ارسنجان و اشگرد، عزآباد و سرآباد از توابع شهرستان مرودشت است.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: به جز روستای اشگرد مرودشت که با اعتبار شرکت همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده، سایر روستا‌های مذکور از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شده اند.
سلیمان پور، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: از جمله مزایای اتصال این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات ایجاد فرصت‌های جدید برای رونق اشتغال و توسعه اقتصادی بر پایه فناوری است