سرپرست اداره کل هواشناسی فارس گفت: نقشه‌های فعلی، بارندگی در استان نشان نمی‌دهد، اما وزش باد شدید و احتمال خسارت وجود دارد

سعید رنجبر گفت: از امشب پنج شنبه ۴ فروردین مناطق شمالی و مرکزی استان وزش باد شدید فرا می‌گیرد و در روز جمعه ۵ فروردین ماه وزش باد با شدت کمتری مناطق جنوبی استان را فرا می‌گیرد.

دیروز هوای فارس، صاف تا کمی ابری، در برخی نقاط بویژه در نیمه غربی غبارآلود، در بعد از ظهر وزش باد و در نواحی شمال شرق وزش باد نسبتا شدید بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس می‌گوید: در روز شنبه ششم فروردین، مناطق شمالی و مرکزی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اواخر همین روز از استان خارج می‌شود.

به گفته او، احتمال خسارت به دلیل وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش دید، احتمال شکستن درختان فرسوده، نهال‌ها و آسیب به سازه‌های وقت مانند گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و همچنین احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

او گفت: به منظور پیشگیری از خسارت به دلیل وزش باد شدید تمهیدات لازم انجام و از تردد در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره اجتناب و از نصب چادر و پارک خودرو در اطراف موارد اعلام شده جلوگیری شود.

برای هفته آینده به تدریج ۵ تا ۸ درجه دما کاهش می‌یابد