مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: بیشترین علت بروز تصادفات در جاده های فارس در در ۷۲ ساعت گذشته،‌ تخطی از سرعت مطمئنه بوده است

خطای انسانی عامل اصلی تصادفات در ایام نوروز
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: بیشترین علت بروز تصادفات در جاده های فارس در در ۷۲ ساعت گذشته،‌ تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

خطای انسانی عامل اصلی تصادفات در ایام نوروزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، محمد جواد مرادیان افزود: در ۷۲ ساعت گذشته ۴ نفر بر اثر تصادفات در محور‌های مواصلاتی استان فارس کشته و ۵۲۲ نفر نیز مصدوم شدند که از این تعداد ۱۵۲ نفر در محل حادثه درمان و ۳۷۰ نفر پس از دریافت خدمات پزشکی اولیه توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی استان اعزام شدند.

او، تعداد ماموریت‌های ترافیکی جاده‌ای ۱۶۷ و ماموریت‌های ترافیکی شهری را ۲۶۴ مورد اعلام کرد و گفت: بنابر گزارش پلیس، تخطی از سرعت مطمئنه، توجه نکردن به جلو و انحراف به چپ علت این سوانح رانندگی بوده است.

رییس اورژانس استان فارس، از برقراری ۱۰ هزار و ۸۲۷ مورد تماس در بازه زمانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا یکم فروردین‌ ۱۴۰۱) با سامانه ۱۱۵ اورژانس استان فارس خبر داد و اظهار داشت: در همین مدت ۳ فروند بالگرد برای انتقال بیماران و مصدومان حوادث ترافیکی به پرواز درآمده است.

مرادیان، تعداد کل ماموریت‌های انجام شده توسط تکنسین‌ها را ۲ هزار و ۳۱۸ مورد اعلام و تصریح کرد: ۹۰۸ ماموریت جاده ای، یک‌هزار و ۴۱۰ ماموریت شهری و ۴۳۱ مورد ماموریت حوادث ترافیکی بوده است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با اشاره به آمادگی امدادگران اورژانس ۱۱۵، اظهارداشت: در زمان حاضر ۲۲۰ پایگاه زمینی، پنج پایگاه هوایی، دو پایگاه موتوری و دو پایگاه اتوبوس آمبولانس در استان فعال است