امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان فارس افتتاح می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: افتتاح کمربندی شمال شرقی قطعه الف به نمایندگی از پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه، افتتاح بزرگراه شهید سلیمانی و تقاطع غیر همسطح پیوند، آغاز عملیات اجرایی بزرگراه قره پیری بطول ۹ کیلومتر، آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برنامه طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید صدرا، افتتاح سالن ورزشی بین المللی شهر جدید صدرا، بازدید از قطعه ۷ آزادراه شیراز-اصفهان، حرکت به سمت حرم مطهر شاه چراغ و دیدار با نماینده محترم، ولی فقیه در استان فارس و همزمان افتتاح چندین پروژه راهسازی در شهرستان‌های فارس به شکل ویدیو کنفرانس از جمله برنامه‌های امروز سفر وزیر راه و شهر سازی به شیراز است.

محمود رضایی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در این سفر وزیر در شهرصدرا توضیح داد و گفت: مجموع ارزش روز این پروژه‌ها در شهر صدرا، معادل ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مجموع ارزش روز پروژه‌های قابل کلنگ زنی ۱۱ هزار میلیارد ریال است.

به گفته او، شروع عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برنامه اقدام ملی مسکن یکی از اهداف و ماموریت‌های اصلی سیاست شهر‌های جدید فراهم کرن شرایط تامین مسکن و سرپناه برای اقشار مختلف اجتماعی پیرامون کلانشهر‌ها است.

رضایی بیان کرد: با توجه به این واقعیت که سهم عمده‌ای از رونق تولید به بخش مسکن و ساختمان مرتبط است، اجرای برنامه اقدام ملی و تولید و عرضه مسکن به عنوان یکی از سیاست‌های محوری در حوزه راه و شهرسازی تعریف شده است. این طرح با هدف رونق تولید و عرضه مسکن، کاهش التهاب بازار و جذب نقدینگی‌های سرگردان در دستور کارقرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تصریح کرد: از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تعهد و برنامه شرکت عمران شهر‌های جدید ایران، سهم شهر جدید صدرا ۲۱ هزار واحد مسکونی است.

رضایی تمام پروژه‌های قابل افتتاح در سفر وزیر راه و شهرسازی به شیراز را حول محور ارتقاء قابلیت استاندارد و ایمنی سطح زندگی مردم فارس در حوزه حمل و نقل و راهداری و بهبود زیر ساخت‌های مرتبط با این حوزه و تامین بخشی از مسکن مورد نیاز استان به عنوان اصلی‌ترین نیاز خانوار اعلام کرد.

انتهای پیام/