هم اکنون ۸۰۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در اطلاعیه ای اعلام کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۷۱ هزار و ۹۷۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۱۱ هزار و ۲۱۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۱۱ هزار و ۷۶۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۹ هزار و ۵۳۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۶۰ هزار و ۲۰۵ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۱ هزار و ۶۷۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

در این اطلاعیه آمده است: با بستری ۱۰۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۸۰۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۸۵۵ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۹۶ هزار و ۴۷۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در زمان حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۸۴۴ هزار و ۷۱۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۷۹ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۵۴ هزار و ۸۴۱ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۳۹۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است