فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: از ۵۰ راننده اسنپ و تپسی با درخواست حمل بار مبلغ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کلاهبرداری کرده بود دستگیر و روانه زندان شد.

سردار حبیبی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: تعداد زیادی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تفسیر با ارائه مجموعه قضایی به پلیس آگاهی مراجعه و ادعا داشتند که توسط شخص ناشناس مورد کلاهبرداری قرار گرفتند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شکات مطلع شدند که متهم خود را از کادر درمانی بیمارستان‌های مختلف معرفی و از طریق برنامه اسنپ و تپسی درخواست حمل بسته‌های پزشکی از فرودگاه به سمت بیمارستان می‌کند.

سردار حبیبی بیان کرد: متهم به بهانه تداخل در سیستم پرداخت از راننده درخواست می‌کند که کرایه بار به حساب مقصد فرد تحویل دهنده بسته واریز و پس از آن تلفن خود را خاموش و دیگر پاسخگوی رانندگان نبوده است رانندگان به محض رسیدن به محل دریافت بسته‌های پزشکی سفارش شده از سوی فرد کلاهبردار متوجه می‌شود که هیچ بسته و فرد تحویل دهنده وجود ندارد و مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس تصریح کرد: کارآگاهان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شد متهم را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و دستگیر و فرد متخلف در بازی اول به ۵۰ فقره کلاهبرداری به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از شکات اقرار کرد.