مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: بارندگی‌ها در فارس تا امروز سه شنبه ۲۸ دی ماه، درصد پرشدگی سد‌های استان را به عدد ۴۶ درصد رساند.

حمید رضا دهقانی گفت: دو سامانه بارشی در هفته‌های اخیر وارد استان شد و ذخایر سد‌های استان افزایش پیدا کرد. با این حال تا شرایط اطمینان فاصله داریم و هنوز بیش از نیمی از مخازن سد‌های استان خالی است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس گفت: در حال حاضر در حدود ۱۳۵۵ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های استان ذخیره شده است که از این میزان ۸۷۴ میلیون مترمکعب قابل استفاده است.

او گفت: حجمی در حدود ۱۵۸۱ میلیون مترمکعب آب لازم است تا مخازن ۹ سد استان تکمیل شود.

دهقانی گفت: سد سلمان فارسی با ۶۶۵ میلیون مترمکعب، سد درودزن در مرودشت با ۴۴۲ میلیون مترمکعب و سد ملاصدرا با ۱۱۷ میلیون مترمکعب بیشترین میزان آب ورودی داشته اند. هرچند که با توجه به اینکه بارش‌های جبهه بالادست سد درودزن بیشتر به صورت برف بوده است، ورودی آب این سد در حال افزایش است.

او گفت: بارندگی‌های امسال و وضعیت ذخایر سد‌های استان فارس نشان می‌دهد که همه سد‌های استان فارس با کاهش حجم قابل استفاده نسبت به پارسال روبه‌رو هستند.

دهقانی گفت: حجم کل سد‌های استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷۸ میلیون مترمکعب کاهش داشته است؛ بنابراین اگر مدیریت مصرف آب در استان اعمال نشود، در تابستان با سختی روبه‌رو هستیم کما اینکه هم اکنون نیز افت فشار آب در برخی از ساعات روز در کلانشهر شیراز وجود دارد.

انتهای پیام/