به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس به نقل از ایرنا، مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب گفت:‌ پارسال ۴۵۹ قطعه زمین به جوانان فاقد مسکن و واجد شرایط در روستاها به مساحت ۱۶ هزار و ۶۵۰ مترمربع واگذار شد.

محمدرضا حسن زاده گفت با اشاره به تحولات به وجود آمده ناشی از توسعه روستایی در مناطق روستایی این شهرستان افزود: هر چند در سالهای گذشته حجم فعالیت های توسعه در مناطق روستایی بالا بوده است اما حجم محرومیت‌ها نیز در این مناطق بالا است و می طلبد تا در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، توسعه روستایی در این شهرستان شتاب بیشتری گیرد.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب گفت: روستاییان این شهرستان در سالی که گذشت از ۶۵۵ فقره تسهیلات مقاوم سازی با اعتباری افزون بر ۳۲میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان برخوردار شدند.
وی افزود: در این مدت، افزون بر ۱۳ میلیارد تومان نیز در قالب ۲۶۰ فقره تسهیلات مسکن محرومین به نیازمندان ساکن در روستاهای داراب پرداخت شد.
حسن زاده اظهار داشت: ۲۶۰ فقره کمک بلاعوض مسکن محرومان نیز با اعتباری افزون بر هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به اقشار نیازمند در روستاهای این شهرستان اعطا شد.
وی همچنین از تملک اراضی ملی در روستاها با همکاری اداره منابع طبیعی در راستای توسعه مسکونی روستایی به میزان ۴۰هکتار خبر داد و گفت: جابجایی روستای کوه سفید بخاطر فرو نشست زمین و ایجاد شهرک جدید در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار از دیگر اقدامات بنیاد در سال گذشته بوده است.
به گفته وی، بنیاد مسکن پارسال در حوزه توسعه و محرومیت زدایی و تامین مسکن در شهرستان داراب ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه و سرمایه گذاری کرد.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است