با جان باختن ۶ مبتلا به کرونا در فارس مجموع جان باختگان ازابتدای شیوع بیماری در استان به سه هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۶۴ هزار و ۴۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۹ هزار و ۳۱۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۷ هزار و ۵۴۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۹۱۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۳ هزار و ۲۳۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
دکتر سید روح الله حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۶۰۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۳۰۳ اعلام کرد.
او همچنین از بهبودی ۱۷۳ هزار و ۷۱۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از بحرانی هولناک در روز‌های پایانی سال

مدیر روابط عمومی دانشگاه با این هشدار که مسافرت، حضور در میهمانی و تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی، مراکز خرید و پُرتردد و نیز رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی در روز‌های پایانی سال موجب افزایش این بیماری شده و عواقب جبران ناپذیری در پی دارد، از مردم خواست تا با جدی گرفتن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از به وجود آمدن بحرانی هولناک، پیشگیری کنند