به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا از توابع استان فارس گفت: ۲ هزار و ۵۲۰ نفر از کادر بهداشت و درمان، اورژانس، نظام پزشکی و دانشجویان بالینی در این شهرستان واکسن کرونا دریافت کرده اند که مابقی نیز روزهای آینده واکسینه خواهند شد.

صادق مهدوی نیا، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا از توابع استان فارس بیان داشت: از زمان اجرای طرح واکسناسیون کرونا تاکنون برای سه هزار و ۸۹۴ نفر، واکسن کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی فسا شده و ۱۹۲نفر از بیماران خاص و صعب العلاج و ۱۰۲ نفر از پاکبانان شهرداری و ۵۰ نفر از جانبازان بالای ۵۰ درصد واکسن دریافت کرده اند.
وی با اشاره به موج چهارم کرونا و روند فزاینده آن در شهرستان اضافه کرد: وضعیت در شهرستان فسا همچنان خطرناک و نگران کننده است و طبق رنگ‌بندی اعلام شده وزارت‌ بهداشت این شهرستان هم اینک قرمز است.
مهدوی نیا گفت: از زمان بروز شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۳۴ هزار تست پی سی آر در فسا انجام و بیش از ۱۳ هزار مورد کرونای مثبت شناسایی شده است و تعداد فوتی های ناشی از این ویروس مرگبار در شهرستان نیز ۱۹۰ نفر بوده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا با بیان اینکه اجازه ندهیم گسترش و پیشرفت بیماری، مانع هرگونه کمک پزشکی و درمانی شود، از مردم درخواست کرد: در صورت داشتن هرگونه علایم سرماخوردگی، تب، سرفه، نفس تنگی و بدن درد شدید به پزشک خانواده خود یا مراکز ویژه کرونا مراجعه کنند.
وی از همراهی مردم شریف، کسبه و اصناف محترم، ادارات، نهادها و سازمانهایی که در اجرا و نظارت بر قوانین شرایط قرمز کرونایی در کاهش شیوع بیماری کرونا و موج شکنی بحران کرونا، مدافعان سلامت را همراهی می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است