به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت طی چهار روز گذشته،۲۰ هم استانی در در اثر ابتلا بیماری کرونا جان خود را از دست دادند. دکتر سید روح اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۸۷ هزار و ۳۳۴ تست تشخیصی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت طی چهار روز گذشته،۲۰ هم استانی در در اثر ابتلا بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.
دکتر سید روح اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۸۷ هزار و ۳۳۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۸۵ هزار و ۱۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۵۸ هزار و ۳۸۸مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد پنج هزار و ۱۶۱بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۹۰ هزار و ۱۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۷۲۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۱۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
دکتر حسینی ادامه داد: متاسفانه طی چهار روز گذشته در استان ۲۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به سه هزار و ۳۶۸ نفر رسیده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۷۸ هزار و ۴۳۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با اشاره به افزایش موارد بستری و جان باختن بیماران کووید ۱۹ در استان، این را به منزله به صدا درآمدن زنگ خطری جدی در استان دانست و گفت: با تغییر رنگ سه شهرستان ارسنجان، داراب و زرین دشت به قرمز و دو شهرستان مرودشت و ممسنی به نارنجی، این هشدار جدی‌تر شده است.
دکتر حسینی پایبندی جدی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از ساده انگاری در شرایط کنونی را بسیار مهم خواند و از عموم مردم خواست تا با رعایت بهداشت، حافظ جان خود و عزیزانمان باشیم