اپلیکیشن ماسک که قابل استناد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است اعلام کرد براساس آخرین رنگ‌بندی ۱۹ شهرستان از ۳۶ شهرستان استان فارس در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

 براساس رنگ‌بندی تعیین شده در اپلیکیشن ماسک، شهرستان‌های مُهر، لامرد، زرین دشت، داراب، نی‌ریز، استهبان، فسا، سروستان، کوار، ارسنجان، بختگان، بوانات، سرچهان، مرودشت، اقلید، سپیدان، بیضا، قیروکارزین و فراشبند در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.
۱۷ شهرستان استان فارس نیز در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند که گروه های شغلی سطح یک، ۲ و سه در این شهرستان ها به فعالیت خود ادامه می دهند و گروه های شغلی چهار همچنان امکان فعالیت ندارند.
در شهرستان‌های زرد برگزاری همایش‌ها، مراسم های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی ممنوع است و باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی باید تعطیل باشند.
به گفته عبدالرضا قاسم پور معاون استاندار فارس و جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا، ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در مراکز ۳۶ شهرستان استان همچنان برقرار است و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.