معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، شمار مصدومان حوادث ترافیکی طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس را ۱۹۰ نفر اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دوشنبه از قول علی اکبری افزود: از این تعداد ۴۱ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۴۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی همچنین از انجام دو ماموریت اورژانس هوایی فارس در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
نماینده رییس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در نشست این ستاد سخن می‌گفت، افزود: در روز اول فروردین ۱۴۰۰، بیش از ۴۷۳ کیلوگرام موادغذایی غیربهداشتی کشف شده از واحدهای متخلف در استان فارس معدوم شد.
وی ادامه داد: با تلاش کارشناسان بهداشتی واحدهای تابعه دانشگاه، از ۸۴۱ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی استان فارس بازدید شد که از این تعداد، ۳۳ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و دو واحد متخلف نیز تعطیل شد.
اکبری گفت: کارشناسان بهداشت حرفه ای واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ۵۷ مورد بازدید از کارگاه ها و کارخانه‌ها در استان فارس داشتند.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار داشت: در روز نخست سال ۱۴۰۰، ۲۷۵ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند و ۲۷۰ خدمت سرپایی به مراجعان در این مراکز ارایه شد.
اکبری افزود: در این بازه زمانی ۴۱۶ بیمار مشکوک به کووید۱۹ در مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس ویزیت و ۲۹۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ از سوی کارشناسان بهداشتی رهگیری شدند.
او اظهار کرد: اول فروردین‌ماه جاری، ۷۴۱ ماموریت از سوی پایگاه های اورژانس ۱۱۵ فارس به منظور امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.
اکبری بیان کرد: از تعداد کل ماموریت های انجام شده، ۹۸ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۵۵ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۶۴ ماموریت ترافیکی جاده ای، ۱۹۸ ماموریت غیرترافیکی جاده ای بوده است.
وی با بیان اینکه ۲۴ ماموریت اورژانس فارس در روز نخست سال مرتبط با کروناویروس بوده است، گفت: طی این موارد، ۱۲ مورد بیماران مشکوک به کووید ۱۹ به بیمارستان اعزام شدند.
اکبری همچنین تعداد خدمات مشاوره ای مرتبط با کروناویروس توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه را در شبانه روز گذشته ۱۹۴ مورد عنوان کرد